Kirjaudu sisään

Keskustelut

Kysy asiantuntijalta

Muut keskustelut

AIHE: METALLIST SPOILER

12:54 15.09.2006
850
metallist spoiler
olen kuskilt kuulnud , et metallist servadega tiiba ei tohi kasutada kuigi vabalt poes müügil. Mis politsei teeb kui näeb sellise tiivaga masinat.
http://www.mrbodykit.com/images/wings/allwings/Bomz%20racing
%20Type%20V%203D%20GT%20Spoiler%20Wing%20Black.jpg

Muokattu 30.9.06 00:51

21:18 20.09.2006
Indrek Sirk (Liiklusõiguse Büroo)
Re: metallist spoiler
Kahjuks ei avanenud mulle link, kuid ehk on abi järgmistest väljavõtetest. Sõltuvalt sõiduki esmase registreerimise ajast Eestis on nõuded veidi erinevad.

Teede- ja sideministri 18.05.2001 määrus nr 50 "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded"

Lisa 1 - nõuded pärast 1. jaanuari 1997 liiklusregistrisse kantud või kantavale sõidukile

Kood 602. Kerest väljaulatuvad osad (eksterjöör)
Nõuded:
1) 1994. a või hiljem valmistatud M1 kategooria sõiduauto kere peab vastama E-reegli nr 26 või direktiivi 74/483/EMÜ ning veoauto kabiin E-reegli nr 61 või direktiivi 92/114/EMÜ nõuetele. Bussi kere peab vastama grupis 9 esitatud nõuetele;
2) kere/kabiini ja nendest väljaulatuvatel osadel, v.a peeglid, antennid, pakiraamid ja detailid, mille kõvadus on väiksem kui 60 Shore'i ühikut ja mis asuvad kõrgemal kui 2 m teepinnast, sõiduki põrandatasapinnast madalamal või, mis ei saa 100 mm läbimõõduga kuuliga veeretamisel kokku puutuda kuuli pinnaga, ei tohi olla teravaid, haakuvaid ega lõikavaid väljapoole suunatud eendeid, mis võivad põhjustada vigastusi isikutele, kes saavad löögi või puutuvad vastu sõiduki keret. Kuul, Ø 100 mm, peab veerema üle kerepinnal olevast takistusest nii, et kuuli keskpunkti läbiv kere pinnaga rööbiti olev telg jääks kuuli pinna ja takistuse kokkupuute punktist kõrgemale (joonis 34);
3) keredetailide ümardusraadius peab olema vähemalt 2,5 mm. Keredetailidel, mille omavaheline kaugus ei ületa 25 mm, võib ümardusraadius olla 0,5 mm. Kaitseraudade otsad peavad olema tagasi pööratud selliselt, et need ei haaraks läheduses asuvaid esemeid, nende jäikade osade servade ümardusraadiused peavad olema vähemalt 50 mm;
4) sõiduauto külguste käepidemed ei tohi uksepaneelist välja ulatuda rohkem kui 40 mm, teistel ustel – 30 mm. Veoauto uste käepidemed ja kapoti kinnitid ei tohi kere pinnast välja ulatuda rohkem kui 70 mm, ukse nupud 30 mm ja ülejäänud detailid 50 mm. Kõikide nende detailide ümardusraadiused peavad olema vähemalt 2,5 mm. Kere dekoratiivelemendid, mis ulatuvad kerepinnast välja üle 10 mm, peavad eralduma kerest või pöörduma kõrvale vähem kui 100 N suuruse jõu toimel. Viimane nõue ei kehti radiaatori iluvõre dekoratiivdetailidele. Radiaatori iluvõre dekoratiivdetailidele kehtivad käesoleva koodi nõuete punktid 2 ja 3;
5) kui käepide pöördub avamisel rõhttasandis, peab tema pöörduv ots olema sõiduki tagaosa poole ja pööratud kere poole, teistsuguse ehitusega käepidemed peavad olema uputatud;
6) terasplekist servad, nagu vihmaveerennid ja lükanduste liugurteed, on lubatud, kui nende servad on tagasi painutatud nii, et need vastaksid käesolevas koodis esitatud nõuetele;
7) külgmiste pöördakende servade ümardusraadius peab olema vähemalt 1 mm;
8) tungrauaga tõstmise kohad peavad asuma kerepinnast seespool vähemalt 10 mm;
9) klaasipuhasti võlli otsal peab olema kate, mille pindala on vähemalt 150 mm2 ja servade ümardusraadius on vähemalt 2,5 mm;
10) laternavõrud/raamid ei tohi ulatuda hajutiklaasist kaugemale kui 30 mm ja servade ümardusraadiused ei tohi olla väiksemad kui 2,5 mm. Seda nõuet peavad rahuldama ka peitlaternad;
11) radiaatorisse, õhu sisenemis- ja väljumisava võre kahe kõrvutioleva detaili vahe ei tohi ületada 40 mm. Kui see vahe on 40 ja 25 mm vahel, peavad ümardusraadiused olema 1 mm või suuremad, kui vahe on väiksem kui 25 mm, peab ümardusraadius olema vähemalt 0,5 mm;
12) rattamutrid/poldid, rummud, rehvid ja ratta ilukapslid ei tohi ulatuda välja rõhtsa kere puutepinnaga piiratud alast. Erandjuhtumil, kui see on põhjendatud, peavad eelloetletud väljaulatuvate osade ümardusraadiused olema vähemalt 5 mm ja need ei tohi ulatuda välja rohkem kui 30 mm;
13) veoauto heitgaasitoru ei tohi kere välispinna puutuja tasandist ulatuda väljapoole rohkem kui 10 mm, kusjuures toru serva ümardusraadius peab olema vähemalt 2,5 mm;
14) ukselukkudel peab olema kaks lukustusasendit. Ukseluku sulguri vaheasend peab taluma jõudu ukse avanemise suunas 4,44 kN (453 kgf) ja ukse suletud asendi korral 8,89 kN (907 kgf). Ukse piida suunas peab lukk taluma jõudu sulguri vaheasendis 4,44 kN (453 kgf) ja suletult 11,11 kN (1134 kgf);
15) 1994. a või hiljem valmistatud M1 kategooria sõiduki ukselukud peavad vastama E-reeglile nr 11 või direktiivile 70/387/EMÜ.

Kood 604. Antitiib, tuuletamm, tuulesuunajad jms lisandid
Nõue: antitiiva, tuuletammi, tuulesuunajate jms lisandite olemasolu korral peavad need olema kinnitatud ja korras.


Lisa 2 - nõuded enne 1. jaanuari 1997 liiklusregistrisse kantud sõidukile

Kood 601. Üldnõuded kerele
Nõuded:
1) kere/kabiini ja nendest väljaulatuvatel osadel ei tohi olla teravaid, haakuvaid ega lõikavaid väljapoole suunatud eendeid, mis võivad põhjustada vigastusi isikutele, kes saavad löögi või puutuvad vastu sõiduki keret;
2) kere osade ümardusraadius peab olema vähemalt 2,5 mm. Kere osadel, mille omavaheline kaugus ei ületa 25 mm, võib ümardusraadius olla 0,5 mm. Kaitseraudade otsad peavad olema tagasi pööratud selliselt, et need ei haaraks läheduses asuvaid esemeid ning nende jäikade osade servade ümardusraadiused peavad olema vähemalt 50 mm;

Kood 615. Kerest väljaulatuvad osad (eksterjöör)
Nõuded:
1) sõiduk peab olema komplektne ja vastama valmistaja juhendile;
2) käepidemed ja kapoti kinnitid ei tohi kere pinnast välja ulatuda rohkem kui 70 mm ja ülejäänud detailid 50 mm. Kõigi detailide ümardusraadiused peavad olema vähemalt 2,5 mm;
3) rattamutrid/poldid, rummud, rehvid ja ratta ilukapslid ei tohi ulatuda rõhtsa kere puutepinnaga piiratud alast välja. Erandjuhtumil, kui see on põhjendatud, peavad eelloetletud väljaulatuvate osade ümardusraadiused olema vähemalt 5 mm ja need ei tohi ulatuda välja rohkem kui 30 mm;
4) veoauto heitgaasitoru ei tohi kere välispinna puutuja tasandist ulatuda väljapoole rohkem kui 10 mm, kusjuures toru serva ümardusraadius peab olema vähemalt 2,5 mm.
09:32 21.09.2006
maakas (rekisteröimätön)
Re: metallist spoiler
Milleks sellist asja tarvis on? No milleks???
09:58 21.09.2006
smoker
Re: metallist spoiler
maakas jõudis ette. ma tahtsin ka just esitada räigelt teemast möödakäiva küsimuse, et mis krdi pärast sellist asja vaja:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/975/auto_php-id=2419
75-mfid=3622571-www_auto24_ee.html

auto ise ju ilus, aga see nn metallist spoiler?
10:39 21.09.2006
vastus (rekisteröimätön)
Re: metallist spoiler
see vidin pikendab riista 0,3cm ja maa naiste ees on kõvemat lööki.
15:16 21.09.2006
Tsiklimees (rekisteröimätön)
Re: metallist spoiler
Puhtalt disainielement. Selline element annab effekti väga kergetel masinatel väga suure kiirusega (200 km/h ja edasi). Pagasiluugi pleki külge kinnitatuna on selle kinnituse tugevus aga liiga väike. Et nendest sellistel 300 km/h kiirustel ka kasu oleks peab kinnitus olema küllalt jäik.
13:56 28.09.2006
K3mik4l (rekisteröimätön)
Re: metallist spoiler
Mis te poisid siin räägite 200 ja 300km/h kiirustest. Omanik tahab kindlasti seda oma vanale kolmesele bemmile või opel kadetile panna :-)
14:29 28.09.2006
pole üldse ilus minuarust (rekisteröimätön)
Re: metallist spoiler
Milleks sellist ****a auto külge?Mina ei paneks seda isegi mitte siis auto külge kui mulle peale makstaks.Usun ,et enamus inimesi peab seda värki rõvedaks!Aga tundub jah ,et sellel vidinal on selline efekt et ta teeb noku pikemaks....
15:49 29.09.2006
tropp (rekisteröimätön)
Re: metallist spoiler
ei mölise niisama! loe teema küsimust!!
16:27 29.09.2006
njaa (rekisteröimätön)
Re: metallist spoiler
jookseb minema, ...see ju nii hirmus!!! :D
13:43 02.10.2006
Tõbrik (rekisteröimätön)
Re: metallist spoiler
Võiks kohe suurte tähtedega auto p*rsse peale kirjutada: Kuulutan, et mul on suur riist".. ja polegi mingeid lisa moosiriiuleid vaja! Saab odavam ja kõrvaltvaataja hinnang roolisolija ajumahu suhtes on TÄPSELT SAMA!
12:21 03.10.2006
VVV1
Re: metallist spoiler
Õieti toimiv (konkreetsele autole projekteeritud) antitiib hakkab effekti andma juba veidi üle sajastel kiirustel. Näiteks Porche 911 küllalti minimaalste mõõtudega tagatiib tõuseb tööasendisse (kõrgemale) 120 km/h juures ja seejuures avaldatavat survejõudu auto tagasillale mõõdetakse kümmnetes kilogrammides, mis kiiruste suurenedes kasvab.
Tavalisel tänavaautol millega sõidetakse a`la 90-100 km/h maksimumis pole tal küll erilist aerodünaamilist väärtust. Või kui siis ainult see, et tänu suurenenud tuuletakistusele tõuseb veidi kütusekulu.
Suurtest alumiiniumist DTM stiilis tagatiibadest ühe tänava-rahvaauto küljes pole aga üldse mõtet rääkida - mõjub nagu sadul sea seljas.
21:38 03.10.2006
haa (rekisteröimätön)
Re: metallist spoiler
15:25 04.10.2006
logimata Xri (rekisteröimätön)
Re: metallist spoiler
Ja eriti sünge on näha neid tiibasid esiveo puhul.
15:47 04.10.2006
jigga (rekisteröimätön)
Re: metallist spoiler
vat kus aerodünaamilised geeniused koos;)
21:51 04.10.2006
wello (rekisteröimätön)
Re: metallist spoiler
Suvi läbi, aga järgmine tuleku.Krüünes hea sašlõkki keerates sinna ketšupipudelid ja muu nodi panna, ei kribi tagaluuki ära. Elagu pedetuuning!!!!

Keskustelupalstoille kirjoiattaminen vaati keksien (cookies) lupauksen

KESKUSTELUPALSTAN SÄÄNNÖT

Huomaa, että lisätessä sisällön foorumiin, sinun täytyy noudattaa rajoituksia, joita kuvataan käyttöehdoissa (kappale 7). Lisäksi ovat voimassa myös seuraavat säännöt:
  1. On kielletty:
    1. Myydä tai vaihtaa
    2. Mainostaa suoraan
    3. Poiketa aiheesta
    4. Herjata tai käyttää sivistymättömiä ilmaisuja
    5. Aloittaa ajoneuvoihin liittymättömiä aiheita
    6. Toistaa aiheita tai viestejä
    7. Sivuuttaa tavaamissääntöjä
    8. Kirjoittaa viestejä eri nimillä
    9. Käyttää toisen henkilön oikeaa nimeä
    10. Isojen kirjaimien turha käyttö
  2. On sallittu auttaa muita keskustelupalstan vieraita suosittelemalla hyvää yritystä tai kokeneetta henkilöä. Saa laajentaa aihetta.
  3. Viestit ja aiheet, jotka ovat vastoin sääntöjä, poistetaan ja sivuston ylläpitäjällä on oikeus estää säännöistä piittaamattomien pääsy palstalle.
  4. Kysymykset ja ehdotukset on lähetettävä foorumin valvojan sähköpostiosoitteeseen.
  5. Aiheen otsikon ei pitäisi olla epämääräinen: "ongelma", "auttaa".
  6. On vakavasti suositeltavaa merkitä merkki ja malli, mistä on puhe, aiheen otsikossa.
  7. On kiellettyä toistaa välimerkkejä aiheen otsikossa, esim. "kuinka iso on Calibran polttoaineen kulutus???????????"
  8. On kiellettyä mustata tavaramerkkiä aiheen otsikossa, esim. "huijareita in ASDF kaupassa". Omista konkreettisista kokemuksista jostakin yrityksestä tai tavaramerkistä voi kirjoittaa viestissä.
  9. auto24.ee:llä on oikeus muutta foorumin sääntöjä.
  10. Foorumilla on oikeus poistaa tai sulkea viestit ja aiheet, jotka ovat foorumissa turhia tai roskapostia.

VASTAA VIESTIIN

Nimi
Aihe 
Kuvat + lisää kuvia
Viesti
Pyydän vastaamaan   sähköpostitse:
Tarkistuskoodi
Syötä kuvassa näkyvä koodi. Rekisteröitynyt käyttäjä vältty siitä.