Kirjaudu sisään

Keskustelut

Kysy asiantuntijalta

Muut keskustelut

AIHE: KÜÜNAL

19:35 26.06.2019
aprilia2007
Küünal
Millles võib olla asi, kui rolleri küünla kontaktivahe väheneb (peale sõitmist).
Alguses algas roller puterdama ja hiljem sõidu ajal roller lihtsalt seiskus. Küünla ära võtmisel selgus, et kontaktivahe on kokku läinud. Siis panin teise küünla ja sai veidi sõidetud ja ka selle jõudis küünla kontaktivahe väheneda(roller hakkas jälle puterdama).
20:08 26.06.2019
.......... (rekisteröimätön)
Re: Küünal
Keermeosa liiga pikk ja kolb taob vastu. Või odav saast ja külgelektrood pehmest metallist.
20:15 26.06.2019
selgeltnägija valerka (rekisteröimätön)
Re: Küünal
keps pikemaks veninud, 2 seibi ja asi korras
00:03 28.06.2019
Marko
Re: Küünal
Keps nüüd vaevalt venib... OK, loeme huumoriks seekord.

Muidugi on võimalik, et aparaati on püütud tuunida/forsseerida ja pandud pikem küünal surveastme tõstmiseks. Sel juhul on seibide lisamine peenhäälestuseks standardprotseduur. Rohkem seibe tähendab jälle rohkem võimalikke lekkekohti. Vajaliku hõõgarvuga küünlaid paraku kusagil 0,5mm kaupa keermepikkust muutes valida ei saa. Paraku ei tule sealt märkimisväärset tulemust, selline teadmine ainult, et viilitud mootor.
Kui kolb toksib vastu küünalt, saab ka kõrgepingepoolt maha viilida ja massielektroodile uue kuju anda. Siis ei saa labaselt järgmist küünalt paigaldada, peab protseduuri kordama.
Veel on võimalik kolvi kõrgust vähendada või väike süvend teha. Ilma mootorit osadeks võtmata vaja erivahendeid, enamus tuleb ise teha. Sobiva raadiusega otsfrees, hülss keerme kaitseks peab olema tolmuimejaga ühendatud ja tihendatud.

Jutuke on segu folkloorist, kogemustest, teadmistest ja masinaehituse teooriast. Igaüks arvab ise ära, milline lause mille alla käib.

Teemaalgatajale - tahad sõita, pane lühema keermega küünal!
06:37 28.06.2019
............... (rekisteröimätön)
Re: Küünal
Surveastet tõstetud, ehk lihvitud, töömaht on vähenenud. Variant on muidugi veel kepsusaale+kolvi sõrme lõtk(aga kahtlen et see lõtk on nüüd nii suur on )
09:15 28.06.2019
Kunnnn (rekisteröimätön)
Re: Küünal
Punktiir, kuidas surveastme tõstmisega töömaht väheneb?
10:44 28.06.2019
... (rekisteröimätön)
Re: Küünal
Väheneb ju silindri ruumala kui nö plokikaane või silindripea kolvile lähemale viid.
10:51 28.06.2019
Marko
Re: Küünal
12:23 28.06.2019
selgeltnägija valerka (rekisteröimätön)
Re: Küünal
õppematerjal ju vaja kunnile suunata

Töömaht – ruumi, mille kolb vabastab liikudes ülemisest surnud seisust alumisse nimetatakse silindri töömahuks, edu edasimõtlemise
13:18 28.06.2019
Kunnnn (rekisteröimätön)
Re: Küünal
Pidasin sind valerka natuke targemaks. Loe oma postitus uuesti läbi ja mõtle kaasa, kas kolvi käik(vända kael) või kolvi läbimõõt on muutunud? Põlemiskambri ruumala vähendamine ei muuda töömahtu, vaid surveastet.
15:57 28.06.2019
... (rekisteröimätön)
Re: Küünal
Kui surud veinipudelile korgi sügavamale pudelikaela sisse, kas pudelis olev ruum suureneb või väheneb? Kokkusurutud õhu rõhk pudelis selle liigutusega nagunii tõuseb.
17:27 28.06.2019
looder23
Re: Küünal
Punktirida, loe palun mida loetakse töömahuks. Pudel teeb ikka oma töö ära, transpordib tootjalt sinuni 0,75 liitrit veini, sõltumata sellest, kui sügavale on kork surutud.
18:01 28.06.2019
... (rekisteröimätön)
Re: Küünal
Hämmastav kivipäisus...
Kui teed toas lae madalamaks, kas toa ruumala suureneb, väheneb või jääb samaks?
Silindripea ehk põlemiskamber ongi silindri lagi.
19:37 28.06.2019
ooplieit (rekisteröimätön)
Re: Küünal
Nalja nabani. Kui teed pööningu madalamaks jääb toa ruumala samaks. Pööning ongi põlemiskamber.
21:09 28.06.2019
... (rekisteröimätön)
Re: Küünal
Eriline kiviajundus- küünal on kolvile lähemal, aga kõigi arust on ruum jäänud sama suureks kui enne oli.
21:51 28.06.2019
looder23
Re: Küünal
Põlemiskambri ruumala ei ole töömaht. Kui keeruline on sellest aru saada?
22:01 28.06.2019
... (rekisteröimätön)
Re: Küünal
olgu, siin on nüüd terminite üle tähenärimine. wiki ütleb nii: Töömaht – ruumi, mille kolb vabastab liikudes ülemisest surnud seisust alumisse nimetatakse silindri töömahuks. Ruumi, mis jääb pealepoole kolbi, selle ülemises surnud seisus nimetatakse põlemiskambri mahuks. Töömahu ja põlemiskambri mahu summat nimetatakse üldmahuks.

seega ütleme siis nii, et vähenes mootori üldmaht. senini 49 kuubikut muutus näiteks 48,5-ks ja eks seda seal eespool silmas peetigi.
23:54 28.06.2019
looder23
Re: Küünal
vaata, vabalthingava mootori puhul imeb õhu silindrisse mis? ülevalt alla liikuv kolb. ja imeb ta sinna täpselt nii palju kui silindri töömaht seda lubab. heitgaasid surub silindrist välja samuti kolb ja täpselt nii palju kui on silindri liikumise maa. see kui suur on seal üleval põlemiskambri maht, ei oma enam töömahule rolli, sest õhu sisseimemisel ja heitkaaside välja surumisel seda osa ei muudeta. selles osas on kogu aeg õhk või heitgaasid sees. kui sa teed selle põlemiskambri väiksemaks, siis surutakse ikkagi kokku see sama kogus õhku mis sinna sisse imeti. see surutakse kokku ainult väiksemasse kambrisse. seega töömaht ei muutunud. nagu veinipudelilgi. lükkad korgi sügavamale, kas mahub siis sinna vähem veini. ei, veini kogus on sama. midagi ei muutu, v.a surve pudelis.
00:06 29.06.2019
kolmepunktimeestele (rekisteröimätön)
Re: Küünal
Kui nt pimesooleopile lähete ja mingid tegelased, kes pole "terminitega tähenärijad", sellise asja korraldavad, et peenema häälega rääkima hakkate, või piloot, kes 300 km/h lennukit maandab, eriti termineid ja tähti ei näri, et nt "mis see 2 meetrit viltu ikka teeb" ja kusagil kanalas peatub, tundke rõõmu- omad mehed ju!
Ei närinud üldse!
No mõtled, et nii loll olla ei saa, aga saab!
10:10 29.06.2019
Kunnnn (rekisteröimätön)
Re: Küünal
Eks see näitabki seda, et siinsed kõige suuremad "spetsialistid" ei tea tegelikult isegi elementaarseid asju.
11:51 29.06.2019
............... (rekisteröimätön)
Re: Küünal
Wikipedia põhjal võime me kõik olla ka tuumainsenerid ;) Googel ja wiki, sealt see täpiseadus tuleb :D
23:42 30.06.2019
Marko
Re: Küünal
Täppisteadus tuleb aastakümnete kogemusest, wiki link on abivahend kivipeade korralekutsumisel. Kas teemaalgataja ka viitsiks vahepeal midagi kirjutada?
16:46 01.07.2019
v6sa
Re: Küünal
Mind ka huvitab, kuidas on õnnestunud nii täpne forsseerimine, et kolb tabab küünalt vaid udupeene müksu jagu, suutes mõnda aega täitsa töötada;)

Reeglina lühikese küünla asemel sisse keeratud pikk küünal hukkub esimese korraga, kui kolb üritab ÜSS läbida. On kogemust...

Härrased, see peaks olema tehnikafoorum, kus peaks olema auasi teada, et silindri üldmahtu eristab silindri töömahust põlemiskambri maht. Ühtlasi võiks teada ka seda, et kui silindri töömaht on rangelt fikseeritud suurus, siis põlemiskambri mahu arvutamiseks enamasti andmeid ei ole. Lihtsam on määrata vedelikuga:)
19:14 01.07.2019
... (rekisteröimätön)
Re: Küünal
tehnikafoorum? minu arust osatakse siin paremini ärapanemist viljeleda kui tehnilist nõu anda. aga tore teada, et meie seas on inimesi, kes 24/7/365 kannavad endaga kaasas mõtet töömahust ja ei aja seda kunagi segi üldmahuga.
23:46 02.07.2019
aprilia2007
Re: Küünal
Proovisin vahepeal jälle uut NRK küünalt, umbes 5 km sõitsin ning roller hakkas jälle puterdama ja hiljem oli uuesti näha, et küünlal kontaktivahe vähenenud. Raske mõelda kuidas kolb saab hakkata järsult vastu küünalt käima. Kolb muidu uus, kaks kuud tagasi sai uus peale pandud mehaaniku poolt, lihtsalt lisan juurde. Roller algusest peale sõitnud samasuguse küünlaga ja kõik on korras olnud, kuidas saab olla võimalik, et nüüd järsult on küünal liiga pikk..

Muokattu 3.7.19 15:28

23:58 02.07.2019
Marko
Re: Küünal
Kas otsisid lühema keermega küünla?
Igasugune isu kaob niimoodi ära kellelegi midagi selgitada kui see läheb tühja kohta. See udupeen toksimine, nagu võsa tabavalt ütleb, on muidugi peaaegu võimatu, aga selle teadasaamiseks oleks vaja mõõtma minna või siis 2 seibi, või siis lühem keere natuke. Proovi vana küünla seibi lisamisega, kuidas siis käitub!
07:53 03.07.2019
... (rekisteröimätön)
Re: Küünal
eks ta ole jah- hulk postitusi ja üksteisematerdamisi juba kirja pandud, aga keegi astub ikka sama reha otsa.
üks variant, kui sama pikka küünalt kasutada, on massielektrood käia peal poole õhemaks käiata. paksust sel metallil on ning sädeme tekkimisele see käiamine mõjuda ei tohiks.
08:13 03.07.2019
selgeltnägija valerka (rekisteröimätön)
Re: Küünal
mina murraks selle massielektroodi ära, ja las seda teeb kolb
09:02 03.07.2019
Kunnnn (rekisteröimätön)
Re: Küünal
Kas see jama hakkas peale kolvi vahetust, kas mootor on 2T ja kas mootor ise töötab vaikselt?
Kui 2T, siis kas silindri alune tihend sai õige mõõduga? Kolvi vahetusel tuleb see täpselt ära mõõta ja õige paksusega tihendiga saab surveastme paika.
Kui mootoris on vibra või müra, siis võib viga olla ka kulunud vända või kepsu laagrites.

Seibi lisamine või elektroodi lihvimine pole kummalgi juhul lahendus, vaid ajutine rõõmu tundmine, mis lõpeb mootori remondiga.
09:06 03.07.2019
R.K. (rekisteröimätön)
Re: Küünal
Vaadates seda küünla pilti, siis on ilmselgelt liiga pikk küünal. Ei ole veel mina näinud küünalt, millel on pool keerme pikkusest põlemisnõgist must. Keegi on lihtsate vahenditega üritanud mootorit vähe järgi aidata, ehk siis põlemiskambri mahtu vähendada. Osta õige, margijärgne küünal ja naudi oma viitekümmet kuubikut. Või mine sellesama mehhaaniku juurde tagasi, kes sul kolbi vahetas.
15:53 05.07.2019
v6sa
Re: Küünal
Teemaalgatajale väikse seletus, kuidas on säärane asi võimalik.

Kodanik mehhaanik tegi natule ülejala ja pani suti mõõtmisega mööda. Või labaselt jättis mõne tihendi uue vastu vahetamata. Vahet ei ole, igatahes lõi ta mingil viisil olukorra, mil külm kolb mahub külgeletroodist (mis on silindrisse ülalt sisse keeratud küünla kolvile lähim osa) mööda. Kui nüüd see tuumajaam käima vändata, siis hakkab kolvi peal ajuti kuum olema. Mis omakorda tähendab, et materjalid hakkavad paisuma. Ning kui enne kolvipõhi möödus küünlast 0,0x mm kauguselt, siis ühel hetkel käib müks ja sädevahe on 0,0x mm väiksemaks löödud. Mõnetuhande tsükli pärast käib järgmine müks. Vahepeal on ka küünal soojaks läinud ja end kolvile suti lähemale sirutanud. Jälle müks. Kuna müks on säärane sõbralik, kerge-kerge, siis seda pole üle pläriseva suppvooferi ja tühjakspuhutud "summuti" ulgumise kuulda. Aga ühel hetkel saabub aega, kus viimne müks lööb kinni sädeVAHE. Seoses sellega lõpetatakse ka töötaktide algatamine ja mootor teeb BOOOO.

Kiire lahendus: pane kaks seibi alla, nagu juba korduvalt on öeldud. Püsiv lahendus: osta lühike küünal.

Ja ära unusta mehhaanikut südamlikult tänada säärase täppistöö (ja peavalu) eest!
16:37 05.07.2019
Marko
Re: Küünal
Võsale panen 2 laiki selle selgituse eest!
22:54 05.07.2019
Aga... . (rekisteröimätön)
Re: Küünal
v6sa selgituses on loogika aga teoreetiliselt peaks ju silindri hülss soojenedes ka paisuma ehk pikemaks muutuma.Ja kolvikäigu jagu toru juppi peaks pikkuses paisuma rohkem kui kolb.Mehaanikut ka raske süüdistada kui keegi tootja mõne tihendi näiteks 0,0001mm õhema teinud.Ja kindlasti ei ole küünla ja kolvi vahe nii väikseks konstrueeritud.
00:06 06.07.2019
looder23
Re: Küünal
Konstrueeritud küll pole sedasi aga teostatud on pika küünla tuuning.
11:00 06.07.2019
............... (rekisteröimätön)
Re: Küünal
Tehnika foorum on küll, kui täna on 21sajand, see mis oli 40 aastat tagasi unepealt selge, ei suuda isegi täna paljudele wikipedia selgeks teha. Load saanud mehed teadsid auto ehitust, oskasid vigu otsida ja remontida.Ajad muutuvad, nii nagu tehnika. Nüüd ei suudeta isegi umbes aknapesu düüsi viga otsida ega lahendusi leida.
11:26 06.07.2019
selgeltnägija valerka (rekisteröimätön)
Re: Küünal
40 aastat tagasi es olnud sotsiaalmeediat, oli aega endale asju selgeks teha, tänapäeval selleks lihtsalt aega ei jää, facebuuk võtab kõik kasuliku aja ära
08:51 07.07.2019
ei saa aru (rekisteröimätön)
Re: Küünal
Just, just...vasepuuk on väga ohtlik puugiliik:)))
09:42 07.07.2019
. (rekisteröimätön)
Re: Küünal
Mis teadust siin vaja,pane teine küünal ja unusta see pisiasi.Tühjast kaks lehte kirjutada nagu siin kombeks.
18:18 07.07.2019
Aga... . (rekisteröimätön)
Re: Küünal
Inimene ju kirjutas et pani juba uue küünla ja tulemus ikka sama.Samas kui enne kolvivahetust sõitis pika küünlaga,siis peaks nüüd ka sõitma.Tuleb selgeks teha mis ikkagi valesti läks.Ei ole nii et kaks seibi või lühema keermega küünal.Selliste nõuandjate tase on ka selline et kui õlitase mootoris langeb,tuleb pikem õlivarras panna.
18:43 07.07.2019
... (rekisteröimätön)
Re: Küünal
kui kaks kuud kestis ja nüüd hakkas jama, tuleb mootor lahti võtta ja vaadata, mis sees toimub. võib olla lendab seal ringi mingi tükk metalli või mida iganes, mis küünalt taob. või on hiina kolb ja kolvisõrme pesad suuremaks veninud ning kolb loksub.
00:40 08.07.2019
Marko
Re: Küünal
Lendlev metallitükk lahkub süsteemist murdosa sekundi jooksul. Tegelikult on veakirjelduses ajajoon täpselt paika panemata, seega ka kõik võimalused laual.
Eelmisele nimetule agale - pikem õlivarras on alati parem, peab harvemini juurde kallama.
Ja loomulikult pole meil siiani aimu, et kui pikk küünal seal oli või peaks olema. Aga põnev on ikka kui ebaharilik viga välja ilmub.

Muokattu 8.7.19 00:45

08:55 09.07.2019
ei saa aru (rekisteröimätön)
Re: Küünal
Kui asi ilmnes peale kolvi vahetust siis tuleb sealt viga otsida. Vale, praak, kolb.
11:57 09.07.2019
kandja (rekisteröimätön)
Re: Küünal
"aga tore teada, et meie seas on inimesi, kes 24/7/365 kannavad endaga kaasas mõtet töömahust ja ei aja seda kunagi segi üldmahuga."

Mis siin kanda on? Tehnikahuviline inimene lihtsalt teab seda. See pole mingi kandmine.

Muokattu 9.7.19 13:41

13:57 10.07.2019
v6sa
Re: Küünal
Märkus hülsi venimise kohta on õige. Minul puudub teadmine, kas hülsi termopikenemine on suurem, võrdne või väiksem, kui vända, kepsu ja kolvi summaarne muutus. Ma ei pea seda võimatuks.

Aga miski seda küünalt töötamisel mõjutama hakkab nii ägedasti, et sädevahe ära kaob. Ainult küünla põlemiskambris oleva osa termopikenemisega seda ei seleta.

Metallitükk oleks selle tuumajaama juba ära lammutanud. Selle võib üsna kindlalt välistada.

Lõtkud võivad seda ka teha, aga ka need võiks kiiremini ära menetleda küünla.

Mind häirib küünla arutult pikk põlemiskambrisse ulatuv osa. Reeglina ei panda tehasest pikka küünalt õhukesse silindripeasse.

Samas on õige ka see, et veakirjeldus on ... ähmane.

Ning kindel on see, et remondi teostanud kodanik ei ole mitte süüta, kui kinu peale remonti hakkas. Tema peaks esimesena toimiva lahenduse pakkuma.
15:20 10.07.2019
selgetnägija valerka (rekisteröimätön)
Re: Küünal
v6sa - mina ei süüdistaks kohe remondimeest, äkki talle visati jupid lauale ja kästi vahetada ja suu pidada, küünal pannakse ikke kataloogi järgi, mitte kas lühike või pikk
16:40 10.07.2019
Kärss
Re: Küünal
Mootorisse ei satu ainult metallitükid, vaid satub ka pehmet sodi. Näiteks üsna tüüpiline, mida kohtab vanade (eriti diisel)autode juures on see, et õhufiltrit ei viitsita vahetada ja kui filter peale "täis saamist" peaks äkitselt rebenema (õhuniiskus!), tõmmatakse filtrisse kogunenud sodi ja filter ise tükkhaaval mootorisse või läbi mootori. Heal juhul teevad vaid liivaterad silindris oma töö ära ja kõik jäägid väljuvad lõpuks summuti kaudu. Halvemal juhul või kui on suurem filtritükk korraga, võib juba nalja saada ja see võiks teoreetiliselt sobida ka selle veakirjeldusega. Praktikas vast mitte, sest siin on tegemist rolleriga, millel vist ei tohiks olla sisselaskes midagi piisavalt pehmet ja põnevat, mida niimoodi tükkhaaval mootorisse tõmmata?

PS: Keegi võiks iga viie postituse tagant kirjutada, et proovigu lühema küünlaga. Äkki siis lõpuks hakkab kaasa mõtlema ja viimaks proovibki.
17:06 10.07.2019
to kärss (rekisteröimätön)
Re: Küünal
Loe 2. juuli postitust: "Roller algusest peale sõitnud samasuguse küünlaga ja kõik on korras olnud, kuidas saab olla võimalik, et nüüd järsult on küünal liiga pikk.."

Aga et vahepeal oli remont, siis muutus midagi mootoris, mitte küünlas.
17:23 10.07.2019
Marko
Re: Küünal
Ma ei usu, et lõtkuga vänt või keps saaks seda ilmingut tekitada. Kolb inertsiga kõrgemale vastu kompressiooni ja ENNE ülemist surnud seisu tekkivat plahvatust? Ebareaalne. Pealegi oleks sel pajal kolin taga ja soolikad ammu väljas.
Võimaliku vale paksusega tihendi saaks kahe seibiga "vahetatud"
17:43 10.07.2019
taevaisa... (rekisteröimätön)
Re: Küünal
Kas mootor on 2 või 4 taktiline?
18:48 10.07.2019
Kunnnn (rekisteröimätön)
Re: Küünal
Marko, korras mootoris ei teki plahvatust vaid toimub põlemine.
Ja vale paksusega silindri alust tihendit ei ravita küünla seibidega! Madalama paksusega tihendi korral on surveaste vale ja mootor hakkab detoneerima, ehk nüüd tekib põlemiskambris plahvatus ja see lõhub mootori juba üsna kiiresti.

20:30 10.07.2019
Aga... . (rekisteröimätön)
Re: Küünal
Tõenäoliselt ostis teemaalgataja rolleri kasutatult.Keegi oli sinna pikema küünla pannud mis juhuslikult kuidagi imetäpselt sinna ära mahtus.Uus kolb juhtus olema 0,millimeetrit kõrgem ja nüüd jama majas.Nii võib olla et enne sõitis pikaga ja nüüd mitte.Muud selgitust nagu ei ole.Kahjuks ei oska öelda mida kataloog sinna pakub.Võibolla teemaalgataja valgustab meid asjade käigust.

Keskustelupalstoille kirjoiattaminen vaati keksien (cookies) lupauksen

KESKUSTELUPALSTAN SÄÄNNÖT

Huomaa, että lisätessä sisällön foorumiin, sinun täytyy noudattaa rajoituksia, joita kuvataan käyttöehdoissa (kappale 7). Lisäksi ovat voimassa myös seuraavat säännöt:
  1. On kielletty:
    1. Myydä tai vaihtaa
    2. Mainostaa suoraan
    3. Poiketa aiheesta
    4. Herjata tai käyttää sivistymättömiä ilmaisuja
    5. Aloittaa ajoneuvoihin liittymättömiä aiheita
    6. Toistaa aiheita tai viestejä
    7. Sivuuttaa tavaamissääntöjä
    8. Kirjoittaa viestejä eri nimillä
    9. Käyttää toisen henkilön oikeaa nimeä
    10. Isojen kirjaimien turha käyttö
  2. On sallittu auttaa muita keskustelupalstan vieraita suosittelemalla hyvää yritystä tai kokeneetta henkilöä. Saa laajentaa aihetta.
  3. Viestit ja aiheet, jotka ovat vastoin sääntöjä, poistetaan ja sivuston ylläpitäjällä on oikeus estää säännöistä piittaamattomien pääsy palstalle.
  4. Kysymykset ja ehdotukset on lähetettävä foorumin valvojan sähköpostiosoitteeseen.
  5. Aiheen otsikon ei pitäisi olla epämääräinen: "ongelma", "auttaa".
  6. On vakavasti suositeltavaa merkitä merkki ja malli, mistä on puhe, aiheen otsikossa.
  7. On kiellettyä toistaa välimerkkejä aiheen otsikossa, esim. "kuinka iso on Calibran polttoaineen kulutus???????????"
  8. On kiellettyä mustata tavaramerkkiä aiheen otsikossa, esim. "huijareita in ASDF kaupassa". Omista konkreettisista kokemuksista jostakin yrityksestä tai tavaramerkistä voi kirjoittaa viestissä.
  9. auto24.ee:llä on oikeus muutta foorumin sääntöjä.
  10. Foorumilla on oikeus poistaa tai sulkea viestit ja aiheet, jotka ovat foorumissa turhia tai roskapostia.

VASTAA VIESTIIN

Nimi
Aihe 
Kuvat + lisää kuvia
Viesti
Pyydän vastaamaan   sähköpostitse:
Tarkistuskoodi
Syötä kuvassa näkyvä koodi. Rekisteröitynyt käyttäjä vältty siitä.