Kirjaudu sisään

Keskustelut

Kysy asiantuntijalta

Muut keskustelut

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

AIHE: TAGUMISED UDUTULED

15:49 30.08.2006
KiisukeAuh
Tagumised udutuled
Tekkis siin mingi aeg tagasi küsimus,et kui suureks veaks loetakse ülevaatusel asjaolu,et autol ei tööta tagumised udutuled? Kas saab ülevaatusel läbi,kui muid vigu eriti ei leita?
22:38 30.08.2006
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tagumised udutuled
Tere Rocca
Tagumise udutule või udutulede mittepõlemine on kordusülevaatuse vääriline puudus kuna nii on otsustanud ARK tehnoosakonna spetsialistid, kes on ülevaatusel kasutusel olevas programmis udutule mittepõlemise kordusülevaatuse vääriliseks lugenud.

Tehnoülevaataja ei pea paljudel juhtudel kasutama oma töökogemust, seaduse tõlgendamise oskust, ega ka tehnilist taipu kuna suures ulatuses on vigade raskusastme määramise otsustanud ARK spetsialist, programmeerijale etteantuga. On see õige või ei ole, ei kuulu minu kompetentsi. Ülevaatuspunktid on seotud ARK-ga halduslepinguga ja siin on asi üheselt paika pandud.

Distsiplineeritud tehnoülevaataja vormistab kordusülevaatuse udutule või udutulede mittepõlemise tõttu vaatamata sellele, et muid vigu eriti ei leitud.
23:03 30.08.2006
mis värk on (rekisteröimätön)
Re: Tagumised udutuled
Aga näiteks TIKI TREILERI haagistel puudub udutuli 99% , mis teema siis nagu nendega on? kuidas te käituksite kui tuleb 2 a vana kerghaagis ülevaatusele millel pole udutuld kunagi olnudki? kas ka kohe korduv selga? mul nagu tekib küsimus kuidas ark neid üldse aktsepteerinud on tutikatena?
00:44 31.08.2006
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tagumised udutuled
Minu võimalused esitada arvamust siin foorumis erinevad ARK tehnoosakonna töötajate võimalustest sest nemad ei saa vastata alati nii nagu nad tavakodanikuna asja näevad sest riigiametnike vastused saavad tuleneda AINULT seadusest ja seaduse kinnitab minister, mille valmistavad ette ministeeriumi vastavad ametnikud kes loevad eurodirektiive nii nagu neid ette tõlgitakse (minu arvamus).

Vastan Teie asjaliku küsimuse peale ARK tehnoosakona juhataja (minu poolt austatud hr. Andres Soots) sõnadega:"Asjalik ja hariud tehnoülevaataja teeb tehnoülevaatust nii, et ta ei lähe seadusega vastuollu ja kasutab OMA PEAD"

Vastan Teie küsimusele. Mina käituks, nii nagu käitusid pead kasutavad ARK töötajad kes läksid vastuollu seadusega ja vormistasid dokumendid seadusele mittevastavale haagisele. Tean, et euronormidele vastavad tehasetoodetud pistikud ei oma isegi udutule ühendusklemmi, seega ignorerin teadlikult seadust ja vormistan ülevaatuse positiivse läbimise. Tehnoülevaatust puudutav seadusandlus on puudulik, seda ei eita keegi. Terve mõistuse piirides võib rikkuda iga seadust kui see on MÕISTLIK. Kinnitan teile head auto24 foorumi lugejad, et tehnoülevaatus ei ole midagi erilist ja ka siin on palju rumi parandada ja ajakohastada
Algataksin uue foorumitema :Mida muudaksin, et tehnoülevaatus oleks ASJALIKUM.

09:44 31.08.2006
Lugeja (rekisteröimätön)
Re: Tagumised udutuled

to M.Millert

TEADMISEKS

Kood:216.
1994.a või hiljem valmistatud M,N,ja O kategooria sõidukitel peab olema üks või kaks valmistaja juhindile vastavat udutule laternat.......
Kood 628.
Ühendusjuhtmed....
Pistiku jala Nr 2 - sinine - tagaudulatern
10:23 31.08.2006
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tagumised udutuled
Hea lugeja.
Teie tähelepanekud on ikka ja jälle ja alati teretulnud.
Pean Teid kurvastama selle faktiga, et tehnoülevaatajad on enamuses Teist vähem lugejad ja nad ei nõua uuel TIKI TREILERIL UDUTULD kui haagis omab ARK-s väljastatud reg. tunnistust ja tüübikinnitust. Udutuled on suurematel haagistel mis on kasutusel rahvusvahelistel vedudel. Kui seadus ja tegelikkus omavahel kokku ei lähe siis lähtub ülevaataja heast tavast ja loogikast ja kohe mitte ei aja näpuga järge lugeja kombel.
Soovitan Teil veel ja veelkord lugeda sest siis äkki märkate ükskord ometi, et sõidukitel peab olema üks või kaks VALMISTAJA JUHENDILE vastavat udutule laternat. Ütlen, et kui TIKI TREILERI valmistaja juhend ei näe ette udutuld siis see ei pea seal ka olema. Edu Teile tõe eest võitlemisel.
10:31 31.08.2006
mis värk on (rekisteröimätön)
Re: Tagumised udutuled
õige jutt, pole mõtet pilli lõhki ajada.
10:35 31.08.2006
Tsiklimees (rekisteröimätön)
Re: Tagumised udutuled
Kas 94 registrisse võetud haagisel (650 kg, madel, omavalmistatud) peavad ees olema valged ääretuled? Algselt olid nõutud vaid helkurid.
12:18 31.08.2006
Lugeja (rekisteröimätön)
Re: Tagumised udutuled


"Tean, et euronormidele vastavad tehasetoodetud pistikud ei oma isegi udutule ühendusklemmi, seega ignorerin teadlikult seadust ja vormistan ülevaatuse positiivse läbimise."
Veel kord paneb imestada sellised väided, eriti firma juhi poolt, mis omab vastav pädevus.
12:43 31.08.2006
ts (rekisteröimätön)
Re: Tagumised udutuled
to lugeja

"...eriti firma juhi poolt, mis omab vastav pädevus..."

aga ega sa juhuslikult pole kuulnud sellest, et pistikuid on kah eri tüüpi ?
14:40 31.08.2006
Kiisuke Auh (rekisteröimätön)
Re: Tagumised udutuled
No-jah,see tagumisi udutulesid puudutav on nüüd nagu küll selline juuksekarva lõhkiajamise moodi,sest oma 18-aastase autojuhi staazi juures olen pidanud vajalikuks tagumisi udutulesid vaid kahel korral kasutada.
Tegelikult meenub isegi üks juhus aastate tagant,kus ülemus saadeti ülevaatuselt tagasi,kuna auto ühe esimese udutule klaas oli katki. Kuna antud autot toodeti ka sellise varustustasemega,millel puudusid udutuled,siis tegime sellise asja,et keerasime autolt mõlemad esimesed udutuled üldse maha,ning katsime plastmassist tükiga udutule avad. Näha oli,et seal võisid küll kunagi udutuled olla,aga samas olid avad niimoodi viisakalt kaetud,et võis jääda ka mulje,et esipamper on autol lihtsalt vahetatud ja kuna originaalis autol udutulesid pole olnud(juhtmestik ilmselt puudu),siis vahetuse käigus paigaldatud pamper on lihtsalt sellise isendi küljest ,millel udukad olid ,ning et udukate augud tühjana auto esteetilist ilu rikuvad,siis sai avad lihtsalt kinni pandud. Ja kordusülevaatusel läks auto sellisel kujul ilma probleemideta läbi. Seega,nagu ütlus inimestegi kohta,käis seekord fraas udutulede kohta - pole udutulesid ,pole ka probleemi. Pärast võtsime need plasttükid eest,ning kruvisime udutuled jälle paika tagasi.
14:52 31.08.2006
tiitk (rekisteröimätön)
Re: Tagumised udutuled
Kruvida mõlemad udutuled maha, leida augutäide ja siis kruvida nii terve kui katkise klaasiga udutuli tagasi? Kas lihtsam poleks katkine klaas (või terve tuli) terve vastu vahetada? Tööaega nagu kuluks vähem ja tuli ka korras.
15:59 31.08.2006
Kiisuke Auh (rekisteröimätön)
Re: Tagumised udutuled
Klaas oli mõraga,aga mitte auk sees. Vett pidas küll,aga näe ülevaatusel üle ei lastud. Samas antud autole ei saanudki ainult udutuleklaasi eraldi,originaalis oli vaja peaaegu pool udutuld osta,mis maksis ikka päris suure summa. Ja kolmandaks,palju see udutulede maha ja peale kruvimine siis ikka aega võttis. Kokku ehk 10 minutit ja teist samapalju,et plastkatted teha,rahalisest poolest pole nagu mõtet rääkidagi. Ja põhipoint eelmisel jutul oli ikka see,et kui neid tulesid üldse pole,siis kaob ka probleem nende korrasoleku kohta.
16:30 31.08.2006
midda (rekisteröimätön)
Re: Tagumised udutuled
no vaadates linnapilti on seegi juba vist liiga palju tahetud et taga ja ees põleksid kõige labasemad gabariidid mis veel siis udutuledest tahta? võiks teha mingi kampaania kus iga autoomanik käiks korra ringi ümber oma auto ja vaataks oma tuled ja viled üle ,,,sest arvan et mõni pole juhiuksest kaugemale käindki. eriti NAISED!!!!!!!!!!!!!
18:05 31.08.2006
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tagumised udutuled
On ikka õige küll, et vastavalt seadusele peab autol olema 13 jalaga pistik kus peab olema ka tagumise udutule kontakt. OK aga tagumist udutuld ei nõuta kui valmistaja ei ole seda ette näinud ja haagis on ARK poolt tunnistatud kõlblikuks. Kui valmistaja on teinud tuuleklaasi ülemise ääre tumedama siis meie ei nõua sellise tuuleklaasi vahetust. Kui valgusfoor on rikkis ja põleb ainult punane tuli siis oma ajusid kasutav inimene ei seisa valgusfoori ees kuni remondimees valgusfoori korda teeb... Härra lugeja võiks oma norimise lõpetada sest selline lapsik jonniajamine on lihtsalt rumal. Seadusloome on selline nagu ta on. Loodan, et austatud lugeja istub sest nüüd tuleb Millert Maidult PAUK. Mõni aasta tagasi rikkusid kõik tehnoülevaatajad keskkonnaministri määrust mis nõudis et HC oleks 100ppm või väiksem vaatamata sellele, et valmistaja tehas lubas 300ppm. Mina kaasaarvatult vormistasin ülevaatuse läbimise kui auto heitgaaside HC ületas ministri määrusega etteantud väärtust ja mahtus valmistaja tehase normi sisse.
20:59 31.08.2006
tcumen (rekisteröimätön)
Re: Tagumised udutuled
Vabandust, et küsin teise kasutaja teemas,ei taha uut teha.
Ehitasin omale kerghaagise ca 4a tagasi. Tagumise udutulega nagu ARK-i tehnoosakond nõudis.Ülevaataja vaatas valmistamisaastat ja ütles :ahhaa-tagumine udutuli. Oli olemas ja põles.
Küsimus aga järgmine:kui ma lähen haagise ülevaatust tegema autoga, millel endal tagumine udutuli puudub (ei peagi olema) ja vastav elektriskeemi osa ka.Udutuli on, aga põleda ei saa.Kas tuleb lootma jääda ülevaataja mõistvale suhtumisele või tuleb too tagumine udutuli vedukile külge aretada?
11:41 01.09.2006
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tagumised udutuled
To tsiklimees.
Kui ARK aksepteeris eesmisi helkureid siis vastas Teie haagis nõuetele. Kui vahepeal muutuvad seadused siis EI TOHI kasutada seadust tagasiulatuva jõuga nii, et ülevaataja ei tohiks nõuda tulede paigaldamist.

To tcumen

Teades kui rangelt võetakse tänapäeval põhjendamatult karmi eeskirja täitmist (Näiteks on ikka karm küll kui ainult 3 aastat vana tulekustuti manomeeter näitab OK aga puudub kontrolli kleebis - on kordusülevaatuse võimalus) arvan, et lihtsam oleks vist aretada kui lootma jääda.
20:31 04.09.2006
Hall kapott (rekisteröimätön)
Re: Tagumised udutuled
Ametnike, minu jaoks kuuluvad siia gruppi ka osad ülevaatuspunktide töötajad, suur viga ongi seaduste ülimuslik täitmine või siis selle üritamine. Selle eelneva lause võiks kopeerida kohe pooltesse Millerti foorumi teemadesse. Ise pole sõiduautol kunagi tagumisi udutulesid kasutanud. Sellepärast müts maha meeste ees, kes tühjast-tähjast probleemi ei tekita...
10:28 05.09.2006
Tsiklimees (rekisteröimätön)
Re: Tagumised udutuled
Mait Millert
Sellel haagisel oli ka omavalmistatud haakeseade oma eksistentsi algusest. Sel aastal aga ülevaatuselt enam läbi ei lastud. Öeldi et nüüd on selline kord ja sellist asja enam olla ei tohi. Kas siis oli tegu seadusi mitte tundva ülevaatajaga? Kas teie oleks sellel põhjusel kordusülevaatuse vormistanud?
11:43 05.09.2006
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tagumised udutuled
Siis kui Teie haagis võeti arvele 1994 aastal siis oli ainuke nõue, et :"7)haakeseade ja selle kinnitus peab vastama ISO 1103 nõuetele."
2006 aastal kehtiv seadus ütleb sama asja kohta:"7) haakeseade ja selle kinnitus peab vastama direktiivi 94/20/EÜ nõuetele; Mainitud euronõue räägib tüübikinnitusega haagisest.
Kahjuks ei ole minul võimalust tutvuda mainitud ISO nõuetega, aga oletan, et tüübikinnitusel kasutatavad nõuded ja ISO standardi nõuded ei ole päris üks ja see sama. Teie haagis ei oma kohe kindlasti tüübikinnitust seega ütlen jällegi kellegi kurvastuseks, et Millert Mait EI KASUTA SEADUST TAGASIULATUVA JÕUGA kuna seda ei peagi tegema sest seaduste tegemise seadus (http://estlex.ee/estlex/kehtivad/AktDisplay.jsp?id=32266&akt_id=32266 )lubab kasutada seadust ainult põhjendatud juhtudel. Mina ei näe, miks oleks põhjust nõuda haakeseade vahetust kui seal ei ole liigselt kulunud osi ega muid mehaanilisi kahjustusi? Tehnoülevaataja ei pea tundma seaduste normitehnika eeskirja sest sellise seaduse tundmise kohustust ei ole. Paraku tundub, et vahel ei tea sellise seaduse olemasolust midagi ka seaduse tegijad isegi kes nõuavad tulede automaatset süttimist tagantjärele ja udutulesid vanadele haagistele kus neid tulesi pole ealeski olnud.
Seda, kas Teie juhtumil oli tegemist seadusi mittetundva ülevaatajaga mina ei otsusta, see ei kuuku minu kompetentsi. Mina ei oleks vormistanud kordusülevaatust Teie haagisele.
22:22 12.04.2008
esi-udu (rekisteröimätön)
Re: Tagumised udutuled
Tere.
Kas keegi teadja oskaks mulle öelda, kas saab ülevaatuselt läbi, kui ühe esimese udutule klaasis on mõra?
10:53 13.04.2008
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tagumised udutuled
Jah ülevaatuselt saab läbi kui tehnoülevaataja rikub seadust ja seda tehakse vahel. Ei kui ülevaataja täidab seadust: https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12896328
kus on Kood 201. Üldnõuded 5) hajutiklaasid peavad olema pragudeta või muude vigastusteta.
Sõnad:"peavad olmema" on käsk mis ei kuulu arutamisele. Kas eesmised udutuled on meie kliimas vajalikud.... on teema omaette.
14:06 13.04.2008
sfxw. (rekisteröimätön)
Re: Tagumised udutuled
kas tagumise udutule lülitamine võib toimuda tule küljes olevalt lülitilt(st autost väljapool) või nt. pagasnikust? Või peab lüliti asuma salongis juhi käeulatuses?

Muud tegurid: "tagumised udutuled võivad lülituda, kui lähi-, kaug- või eesmised udutuled on sisse lülitatud ja olema väljalülitatavad sõltumatult teistest tuledest;" on täidetud!
14:59 13.04.2008
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tagumised udutuled
Liikluseeskirja https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=927101
§181. Tagumised udutuled võivad põleda sõidu ajal ainult asulavälisel teel, kui:
1) nähtavus on halb;
2) sõidutuulest ülestõstetud lumi, tolm või pori halvendab oluliselt tulede nähtavust tahapoole.
Tule lüliti asukoha kohta ei ole otseselt üheski seaduses kirjutatud, samas on mõistmatu miks on vaja udu korral iga asula ees ja pärast väljuda autost, et teha vajalik lülitus? Kui tuleb paduvihm või auto sõidab tolmusel teel, siis sõidate samuti tee äärde, väljute autost paduvihma kätte või autoõidust tekkinud tolmupilve sisse ja lülitate 3 minutiks sisse tagumise udutule kuigi seadus ei kohusta tagumise udutule kasutamist? Mind isiklikult ei sega kui ülevaatusel lülitate sisse udutule pagasnikust. Samas võite arvestada võimaliku naerupahvakuga Teie aadressil või teise ülevaataja poolt kordusülevaatuse vormistamisega kui tema ütleb, et ükski autovalmistaja ei näe ette sellist tule lülitust.
18:53 13.04.2008
Uue kasutajana (rekisteröimätön)
Re: Tagumised udutuled
... lugesin seda teemat algusest peale, ja tahan juhtida Hr. Millert`i tähelepanu sellele, et nn.eurosertifitseeritud pistikud/pesad omavad udutule kontakti, ka 7-kontaktilised. Kas see ühendatud on, see on juba teine jutt.
Tsitaat:
"Vastan Teie küsimusele. Mina käituks, nii nagu käitusid pead kasutavad ARK töötajad kes läksid vastuollu seadusega ja vormistasid dokumendid seadusele mittevastavale haagisele. Tean, et euronormidele vastavad tehasetoodetud pistikud ei oma isegi udutule ühendusklemmi, seega ignorerin teadlikult seadust ja vormistan ülevaatuse positiivse läbimise. Tehnoülevaatust puudutav seadusandlus on puudulik, seda ei eita keegi."

http://reviews.ebay.co.uk/Trailer-plug-guide-and-wiring-diag
rams_W0QQugidZ10000000002022212


Edu!
19:40 13.04.2008
sfxw. (rekisteröimätön)
Re: Tagumised udutuled
Tänan - seega asi on JOKK kui lüliti tule küljes.

See kus, kas, millal, kuidas ja kui kauaks(seaduse piires) seda tuld lülitan, kui üldse, pole antud teema küsimus. Võibolla kruvin selle majaka vaid ülevaatuse jaoks külge, võibolla mitte.

"ükski autovalmistaja ei näe ette sellist tule lülitust" - võibolla, nt. mõned ei näe üldse sellist tuld ette!

Mis puutub igasugustesse naerupahvakutesse jne siis nn. seaduseesinajad omale vastavat käitumist lubada ei või(eestis on ka vähema pärast lahti lastud)!
17:32 18.04.2008
Zolge (rekisteröimätön)
Re: Tagumised udutuled
Tsiteerides M.Millerit
Tagumise udutule või udutulede mittepõlemine on kordusülevaatuse vääriline puudus kuna nii on otsustanud ARK tehnoosakonna spetsialistid, kes on ülevaatusel kasutusel olevas programmis udutule mittepõlemise kordusülevaatuse vääriliseks lugenud.

Kas esimesed udutulede mittepõlemine on ka kordusülevaatuse vääriline?
20:47 20.04.2008
udutuled (rekisteröimätön)
Re: Tagumised udutuled
Jah on.Kui on udutuled ees ja ei põle üks või mõlemad.
13:18 25.04.2008
. (rekisteröimätön)
Re: Tagumised udutuled
loe ja imesta-on seal arkis ikka tainapead koos. seda enam,et seadus ei KOHUSTA udutulesid kasutama vaid lihtsalt lubab teatud ilmastikunähtuste juures seda teha. ehk lähtuvad need fantaasiavaesed ametnikuhinged sellest,et kõik mis autol tehases külge pandud,peab ka töötama.

Keskustelupalstoille kirjoiattaminen vaati keksien (cookies) lupauksen

KESKUSTELUPALSTAN SÄÄNNÖT

Huomaa, että lisätessä sisällön foorumiin, sinun täytyy noudattaa rajoituksia, joita kuvataan käyttöehdoissa (kappale 7). Lisäksi ovat voimassa myös seuraavat säännöt:
  1. On kielletty:
    1. Myydä tai vaihtaa
    2. Mainostaa suoraan
    3. Poiketa aiheesta
    4. Herjata tai käyttää sivistymättömiä ilmaisuja
    5. Aloittaa ajoneuvoihin liittymättömiä aiheita
    6. Toistaa aiheita tai viestejä
    7. Sivuuttaa tavaamissääntöjä
    8. Kirjoittaa viestejä eri nimillä
    9. Käyttää toisen henkilön oikeaa nimeä
    10. Isojen kirjaimien turha käyttö
  2. On sallittu auttaa muita keskustelupalstan vieraita suosittelemalla hyvää yritystä tai kokeneetta henkilöä. Saa laajentaa aihetta.
  3. Viestit ja aiheet, jotka ovat vastoin sääntöjä, poistetaan ja sivuston ylläpitäjällä on oikeus estää säännöistä piittaamattomien pääsy palstalle.
  4. Kysymykset ja ehdotukset on lähetettävä foorumin valvojan sähköpostiosoitteeseen.
  5. Aiheen otsikon ei pitäisi olla epämääräinen: "ongelma", "auttaa".
  6. On vakavasti suositeltavaa merkitä merkki ja malli, mistä on puhe, aiheen otsikossa.
  7. On kiellettyä toistaa välimerkkejä aiheen otsikossa, esim. "kuinka iso on Calibran polttoaineen kulutus???????????"
  8. On kiellettyä mustata tavaramerkkiä aiheen otsikossa, esim. "huijareita in ASDF kaupassa". Omista konkreettisista kokemuksista jostakin yrityksestä tai tavaramerkistä voi kirjoittaa viestissä.
  9. auto24.ee:llä on oikeus muutta foorumin sääntöjä.
  10. Foorumilla on oikeus poistaa tai sulkea viestit ja aiheet, jotka ovat foorumissa turhia tai roskapostia.

VASTAA VIESTIIN

Nimi
Aihe 
Kuvat + lisää kuvia
Viesti
Pyydän vastaamaan   sähköpostitse:
Tarkistuskoodi
Syötä kuvassa näkyvä koodi. Rekisteröitynyt käyttäjä vältty siitä.