Kirjaudu sisään

Keskustelut

Kysy asiantuntijalta

Muut keskustelut

AIHE: ELEKTRIAUTO MÕTTEKUS JA ELMO

10:32 11.02.2019
wb (rekisteröimätön)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
"Juhul kui elektrirekkad ja elektriekskavaatorid juba välja mõeldud oleks. Elektrirongid küll juba on..."

Elektriekskavaatorid on juba 1960-ndatest (võib-olla varemgi) kaevandamisel kasutuses. Enamus, kui mitte kõik hiigelelukad töötavad elektriga.
12:15 11.02.2019
manitseja (rekisteröimätön)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Jah, ma tean, et ka need meie karjääride suurimad ekskavaatorid on elektri peal, (keskpinge(?)kaabel toiteks taga) , nagu ka elektrivedurid on ammu olemas (ainult kontaktliin Tapalt vist kaugemale ei lähe). Pidasin siin silmas neid tavalisi, ehituses ja maaparanduses ringivuravaid... Ehk siis asi on ikka selle elektri tee peale lihtsas kaasapakkimises peamiselt.
Suures plaanis on ju peamiselt Saatanast ikka selle C põletamine

Mis vesinikku puutub, siis mõni teadja võiks lühidalt kirjeldada tänast tehnoloogilist situatsiooni. Milline on hind ja protsessi energeetiline kasutegur?
Kaasa arvatud - kust seda (NB! eeskätt CO2 vaba !) vesinikku loodetakse saada ?
13:29 11.02.2019
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
#Kaasa arvatud - kust seda (NB! eeskätt CO2 vaba !) vesinikku loodetakse saada?

Tuul, Päike, lained. Ma usun, et neist viimaste potentsiaal on üks suurimaid, mida pole veel eriti hakatudki ära kasutama. Kuna need pole stabiilselt voolu pakkuvad energiaallikad, peaks saama ülejäägid lihtsalt ära elektrolüüsida, veepuudust ju pole:)

Teemast mööda, et kui ma neljanda klassi tatt olin, kellel mõistus veel lapse oma, aga teadmiste järgi janu nii suur, laenutasin kooli raamatukogust kohe suuremate klasside keemia-füüsika õpikud ja lugesin läbi. Esimene kodune katse oli just vesiniku tegemine elektrolüüsi teel. Ainult kiirelt proovisin, aga pärast seda, kui tikku olin tõmmanud, tänasin vaid taevast, et akendel riivid koitanud raamide küljes järele andsid, mitte klaasid:)) Nende sekunditega saadud vesiniku hulgaga oleks vast saanud ka auto juba kohalt liikuma. Aga selle katseni kunagi ei jõudnud, et elektrolüüsida geneka voolu pealt otse autos ja siis selle vesinikuga sõita proovida või vähemalt natuke lisapauku bensiinimootorile juurde anda. Googeldades ja youtubest leiab üksjagu infot, et seda on tehtud ja mingil moel isegi toimib, kuid neid videosid ja kodulehti korjatakse pidevalt maha. Ei teagi, kas on selle taga mõni vandenõuteooria või on kõigile ohutum, et inimesed vesinikuga kodus ei mängiks, aga ma ei imestaks, kui see oleks üks võimalikest tulevikuautode tehnoloogiatest. Kas just vesinikuauto, aga vesinikhübriid võiks olla üsnagi reaalne.
13:29 11.02.2019
ts (rekisteröimätön)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
to manitseja

kinnistes kaevandustes on( kui mitte kõik, siis) enamus seadmeid elektri pealt. Põhjus ei ole isegi mitte energiatarbes, vaid piiratud liikumisavajaduses ja heitgaasides.
Eesti rongiliiklus on kehva elektrivõrgu ja suhteliselt olematu liikluse tõttu suhteliselt iidne (elektrirongid lähevad ida suunal aegviitu, läänesuunal diisleid ei kasutatagi).


ja vesiniku osas- nagu Sa ise välja tõid: vesiniku tootmine on räigelt ebaefektiivne (ca 25-50% energiast läheb kaotsi). Ainus põhjus, miks vesinik üldse veel teemaks on peitub salvestamises ja transpordis.

elektrit ei ole võimalik sellise kuluga suvalisel ajal suvalisse kohta transportida ning veel olulisem-> taastuvenergia kasutusaeg on piiratud (st kui tarbija tahab suvalisel ajahetkel tarbida nii palju elektrit, kui vaja on, siis ebaefektiivne elektrolüüsi protsess on ikka parem, kui mitte midagi :D )

15:51 11.02.2019
wb (rekisteröimätön)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Maapeealsed "sammuvad" ekskavaatorid on ka el.mootoritega. Mõnel neid kokku 20+.

Siiani on >=50% elektrolüüsi kasutegur ehk vaid mõnes laboris saadud.
Suurte soojus- ja tuumajaamade probla on inerts - võimsust ei saa kiirelt muuta ja vähema koormusega tundidel pole elektrit kuhugi panna. Elektrolüüsiga saaks vähemalt osagi sellest energiast ära kasutada. Siiani on põhilised salvestuskohad olnud hüdroelektrijaamad, aga neist jääb puudu. Väljaspool suurveeaega töötavad Norra hüdroel.jaamad enamasti vaid tipptundidel, kui elekter on kõige kallim. Muudel tundidel tarbivad Norrakad Nordpooli kaudu teiste (sh. meie) räpast energiat.
15:54 11.02.2019
professor_sammaljalg
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Eile nägin Kristiine keskuses Wolti kullerit selle Mitsubishi munaga. Ühest otsast rumalus, teisest päris mõistlik.
17:29 11.02.2019
manitseja (rekisteröimätön)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
suht kasumlik salvestusvõimalus ju pumphüdroelektrijaam...
https://en.wikipedia.org/wiki/Vianden_Pumped_Storage_Plant

prantsuskeelsel wikilehel on ka kasutegur ära toodud - 74 %
läheb äkki tänaste akude kanti ?


Aga siit järeldub, et kasutada tuleks selliseid, kus vett üles tagasi pumbata pole vaja ...
09:27 12.02.2019
wb (rekisteröimätön)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Audi e-tron paisati müügile:
https://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/tron/audi-e-tron/su
mmary.html#layer=/de/brand/de/neuwagen/tron/audi-e-tron.summ
ary_layer_techdata.html

Venitades saab akutäiega Tallinn-Tartu-Tallinn, käru max.kaal 1800kg, nelivedu kaheastmelise planetaarülekandega.
15:53 12.02.2019
hlm (rekisteröimätön)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Sihuke uuring siis tehtud levinud särtsukate ja üsnagi kergete miinuskraadidega: https://www.accelerista.com/soiduauto/elektriauto/elektriaut
o-aku-talvel/
17:57 12.02.2019
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
See tsiteeritud uuring on küll tehtud ja infot sealt saab, aga nii tegijad kui tõlkijad on üsna võõrad selle teemaga ja ajavad päris palju pada. Kõik algab pealkirjaga:"...langeb aku võimsus...". noo. Tegelikult aku võimsus praktiliselt ei lange nii lahja külmaga. Küll aga kättesaadav akumaht. Võimsus kaob Leafil alla -15 puhul umbes. Aga kuna soojendus on olemas, siis sellist tempi ei saavutatagi kunagi. Muidugi ei lange aku "maht" ka 40%, vaid pigem 5-10%. Ülejäänud on ikkagi küttesüsteemidele kuluv energia. Kas siis salong või aku.
18:34 12.02.2019
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
# Muidugi ei lange aku "maht" ka 40%, vaid pigem 5-10%. Ülejäänud on ikkagi
# küttesüsteemidele kuluv energia. Kas siis salong või aku.

Selline "valesti tõlkimine" võib olla ka täiesti taotluslik, sest keelelisest või füüsikalisest korrektsusest palju olulisem on see, et asjast mitte midagi aru saav särtsuauto huviline mõistaks, et kui ta tahab "normaalselt" talvel sõita, on tema tegelik sõiduulatus ikkagi OLULISELT väiksem. Autoomaniku jaoks ei ole sisuliselt vahet, kas langeb aku maht või väheneb läbisõit salongi soojenduse või hoopis lumepudrus veeretakistuse ületamise tõttu. Niisamuti võib tõusta kulu ka "hallmetallikdiisli" omanikul mitmekordseks, aga see pole praktikas väga oluline, kuna eeldatav läbisõit jääb ka kõige mustema stsenaarium korral suuremaks kui neil särtsukatel üldse kunagi ideaaltingimustes oli ning isegi webastoga ei lõpe ummikus abi ootamine 6-7h möödumisel, vaid sellest paagitäiesti jagub ikka paljupalju kauemaks.

Huvitav oleks olnud lugeda, mis nende autodega siis juhtub, kui õhutemperatuur -30-st madalamaks kipub kukkuma, sest eeldatavasti võib siis ka sõitude etteplaneerimise logistika juba tõsiseks väljakutseks osutuda... eriti Mievite ja vanade Leafide puhul:) Ei tahaks uskuda, et selliseid (vähempõhjalikke) teste nende autodega kunagi tehtud pole, aga lugeda tahaks siiski võimalikult erapooletut testi. Mitte seda, kuidas mõni Kuusamos elav Pekka foorumis oma probleemidest kirjutab (sest inimesed kirjutavadki pigem probleemidest, sest kui kõik on hästi, ei tulda foorumissegi).
18:54 12.02.2019
selgeltnägija valerka (rekisteröimätön)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
21:36 12.02.2019
jee.kim (rekisteröimätön)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kas mitte sõiduulates ei kahanenud kiiremini kui läbitav distants?
21:39 12.02.2019
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Oleks mõistlik ära lõpetada linnaelektrikate toomise pikkadele maanteedele,
eriti 10a vanused kõige odavamad mudelid. Rolleritega ju ei sõideta -30*C välistemperatuuriga. Moodsad elektrikad sobivad iga ilmaga sõitmiseks.

Siberi kandis on piisavalt neid katseid tehtud, mitte midagi huvitavat ei juhtu. "käivitus"muresid ei ole, nagu on bensiinidel ja diislitel.
Need autod, mis on tehtud külmas kliimas kasutamiseks, soojendavaid akusid, et nende temperatuur ei langeks alla minimaalse aktsepteeritava. Webastoga saab sõiduulatuse suvistele numbri kanti tuua, seetõttu need, kes elavad püsivalt ekstreemses kliimas, valmistavad auto vastavalt ette.
Kusjuures helitehnika paigaldamisega märkasin, et pigimattide paigaldamisega läks mingil määral paremaks ka soojapidavus ustel. Lühikeste otste puhul vahet pole, aga pikemate sõitudega kogunenud soojus püsib veidi paremini, pealegi uksepolstrid jäävad soojemaks. Plaanin suvel veel mõned kriitilised kohad ära katta, põhieesmärk ikkagi rehvimüra vähendada. Valisin komposiitmatid, mis on pealt veel ka vahuga kaetud - nendel on kindlalt soojapidavustegur parem kui tavalisel pigil.
22:19 12.02.2019
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Tesla ei ole ega tõenäoliselt ka saa kunagi rahvaautoks. Aga mingi suuna annab kätte, kuhu poole maailm liigub.

See -30 ja rollerid: Eestis ei kannata talvel rattagagi sõita, kuna kõnniteede ehitamisel pole sellele mõeldud ja talvine hooldus praktiliselt puudub (soolapudru ei sobi ühelegi ratasliikurile hästi). Ma elasin 7a kohas, kus tollal (külmemad talved kui praegu) oli iga talv paar nädalat -40 ümber ja -30 juures ikka päris pikalt. Üllatus-üllatus, aga vanakooli särtsukaga sai sõita ka siis neil kõige külmematel nädalatel ja millegipärast käivitusid ka kõik diislid-bensukad ka ilma ette soojendamata. Lihtsalt see kõik oli ette teada, talv ei tulnud kunagi ootamatult ja tänu sellele hooldati igasugust tehnikat rohkem kui meil kombeks. Särtsuka sõiduulatusest ma ei räägigi, aga linnas lähimad käigud sai ikka ära teha, pikkadel tõusudel sai mõnikord nalja, kuna need tõusud on seal teinekord tõesti vääääga pikad:). Jalgrattaga sõit jäi seevastu katki umbes -35 juures, sest käiguvahetajad ei tahtnud siis enam hästi töötada, linnavahel nägi iga päev ikka päris mitmeid rollereid ja tsikleid ka siis, kui koolide lähedusse ei sattunud, see on lihtsalt elustiil. Eks mul oma lapsedki vaatasid suu lahti mõned nädalad tagasi seal külas käies neid -30-ga sõitvaid rollereid ja nüüd nõuavad kodus ka:) Jutu mõte rohkem selles, et pole ka meil haruldane, et mõnel aastal paar nädalat järjest 20-30 külmakraadi vahel püsib. Fossiilipõletaja peab siis majas olema mitte ainult pikemate otste jaoks, vaid ka linnasõitudeks, kui särtsukas on ostetud "liiga täpselt" ainult suvist läbisõitu arvestades. Igaks juhuks 2x rohkem kui vaja ju kah siin ei soovitata. Samas just neil päevil (nädalail) ei saa jääda lootma ka kiirlaadijate peale...

Räägi uksepolstritest: mis on Leafi probleem, liiga hästi ventileeritud uksed? Kas pigimatistamine äkki kriitiliselt seda ventilatsiooni ei vähenda (kondents)? Paljudel vanadel autodel tõmmatakse riide või kunstnahaga üle armatuur ja uksepolstrid, lõpptulemus on pea alati ilusam originaalist, kas niimoodi ei saaks uksi soojemaks just salongipoolelt?
22:53 12.02.2019
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Võtame Eesti suurima linna Tallinna ja sõidame selle põiki igatepidi läbi. Saame 20km. Sellise linna vahemaa sõidab ka kõige kehvem elektrikas, mis on 10a vana, läbi. Edasi tagasi, ilma vahetankimisteta. Kui "täpselt" peab elektrikaid ostma - aru ma ei saa. Hetkel poodi minnes saab 250km-se elektrika. See läbib -30 kraadi puhul 150km või kütab salongi lumevangi jäädes (sama temperatuuriga) 20-25 tundi.

Kõikide autode ukse sisud on ventileeritud drenaažiavadega ukse alumises otsas. "Teenindusavad" sisemisel plekil saab kinni katta. Sel juhul ukse sisu läheb välistemperatuurile lähemale ja uksesisu sisepleki ja polstri vahel läheb salongitemperatuurile lähemale. mõlemad pooled on vägagi õhuliikuvad. Autosalongi ventileeritakse kliimaseadmega. Väljalaskeavad on pagassi tagumises otsas stange taga.
Veel suurema soojustuse saamiseks võib katta uksepolstrid seest villa või liimitava vildiga ning sama teha autokatusega laepolstri taga.

Muokattu 12.2.19 22:58

11:33 13.02.2019
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
# Kui "täpselt" peab elektrikaid ostma - aru ma ei saa.

Sa ise vastasid sellele küsimusele kunagi nii, et 50km läbisõidust Sulle ei piisaks ja kiitsid väga oma vana Leafi, mis pakub mõnikümmend km rohkem. Ma ütleks küll, et see on üsnagi täpselt ostetud.

Sellele küsimusele ei oska vastata, miks kõikidel inimestel ei ole võimalik osta poest uusi luksumisauto hinnaga väikesi elektriautosid. Aga samas on ka neid, kellel on neid niiväga vaja, et isegi kui omal piisavalt raha ei ole, on valmis oma vähesestki veel osa panga kasumi kasvatamisse panustama, et ikkagi see särtsuauto kätte saada.
12:08 13.02.2019
manitseja (rekisteröimätön)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
88-nda aasta jüripäeval hakkasin Tartust Tallinna poole sõitma. Lada 2011-ga . Tuiskas, teid lükati lahti aga Adaveres kogu liiklus seisis. Läbi läksid ainult 08-d (esivedu) ja Nivad. Istusime ummikus ja salongisoojendus töötas. Ja mina keerasin sellepärast Tartusse tagasi, et mul oleks lihtsalt bensiin otsa saanud ja tollal tee pealt seda kuskilt juurde võtta poleks lootust olnud....Nii, et ka bensiiniauto sõiduulatusest ei piisanud tookord Tartust Tallinna sõiduks...
Teine kord kus bensiiniautoga hädas olin, oli see suur torm, mil Väike-Maarja kirikutorni välk puruks lõi - miski 7 ? aastat tagasi. Paak oli jälle tühjapoolne, ja Palamuselt Piibe maanteed pidi Tallinna sõites ei saanud benssu võtta, sest üheski bensukas polnud elektrit... õnneks jõudsin aurude peal maakoju ja valasin muruniidukile mõeldud kanistri autosse...

Igas metsatalus ja asustatud punktis on täna siiski tavaline pistikupesa; kust häda korral saab pisut laadida, kasvõi aeglaselt... tulevikus on seal aga pea alati ka väike aku, kuhu elanik on elektrit varuks kogunud...et saad vähemalt
12:56 13.02.2019
marita57
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Täiesti offtopic, aga vaevalt et sa Lada 2011-ga sõitsid. Pigem ikka 2101 või selle modifikatsiooni 21011-ga. :-)

Aga asjast - erandolukordi on alati ja nende jaoks on eriotstarbelised sõidukid. Ükski autotootja ei mõtle autot massturule tootes selliste olukordade peale, et keegi sõidab täpselt bensiinijaamani ning kui seal juhuslikult kord kümnendis on mingi jama, siis jääb tee peale. See on ikka kasutaja lohakus või erandjuhtum ning kumbki neist maailma mõistes arenguid ei suuna.
13:48 13.02.2019
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Niisama nokin, aga Põltsus oli tankla olemas. Iseasi, kas sel kellaajal ka lahti, kui häda käes juhtus olema, aga ma sõitsin mõni aasta hiljem 01-ga Tartu otsa juba iganädalaselt ja viimast korda eelmisel aastal (tegelikult 013-ga, sama tehnika, aga 011 kere) ja 90ndate algul tegin ülikooli kõrvalt "oma äri" ning vedasin 01-ga iga ilmaga kaupa laiali terves Lõuna-Eesti piirkonnas. Kuid 10L kanister oli alati pagassis igaks juhuks kaasas. Vanakooli elektriautole võid kah lisaakud kaasa võtta, aga Mievile/Leafile enam ei võta. Ega täna ei saa ka ökodiisliga Tallinnast Tartusse sõidetud, kui alustada sõitmist tühja paagiga...

Miks üldse nokin? Sellepärast, et minu arvates on täiesti ok osta 70km lennukaugusega auto selleks, et käia 20km kaugusel tööl. Aga ei ole normaalne osta selleks, et käia tööl 60km kaugusel. Sama loogika pädeb igasuguse kütuseliigi puhul. Ja Arnis ei lubanud laadijat kaasa võtta, kuigi nagu ei saa elektrikatkestuse puhul tanklas tankida, ei saa siis ka laadida (ega saa kasutada ka muruniiduki jaoks varutud elektrit, küll aga bensiini, diisliomanike jaoks kasutu teadmine:). Küsimus on vaid selles, mitme km jagu energiat veel paagis/akus alles on.

Ma julgeks spekuleerida, et nende 400km lennukaugusega särtsuautode omanikud panevad oma autod tavaliselt laadima üsnagi samade järelejäänud kilomeetrite juures nagu enamus fossiilikate omanikudki. Kui pikki sõite ei tee, perega kaugemal suusatamas ei käi jne, siis jääbki ainsaks kitsaskohaks veel hind (hinna ja auto funktsionaalsuse omavaheline suhe). Aga küll seegi varsti ärakorrigeeritakse ja praegu ei paista, et särtsukate märgatava odavnemise arvelt:)
19:40 13.02.2019
manitseja (rekisteröimätön)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
sry..jah näpukas. 21011 oli :)

Ajad on muutunud... see oli just see aeg kui bensiini bensukas lihtsalt ei olnud ja rehve müüdi 1 tk aastas teh.passi alusel. Või umbes nii. Igal mehel pidi olema omal kaasas kanister , ventilaatoririhm ja üht-teist veel.
Praegu ei panda autole enam õiget varurataski kaasa, vaid saad 24/7 toimiva autoabi teenuse garantiiajal üle Euroopa. Ehk siis kui miskit juhtub, veetakse sind ükskõik kust metsast välja...
21:03 15.02.2019
KKülaline (rekisteröimätön)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
08:50 18.02.2019
wb (rekisteröimätön)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Minu jaoks, kui asi pole patendeeritud, on tegu libauudisega. Kui asi on patendeeritud, leiab patendi kirjeldusest kõige objektiivsema teabe.
10:22 18.02.2019
ts (rekisteröimätön)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
akutehnoloogia ise on patenteeritud : https://patents.google.com/patent/US20180375109A1/en

idee ise on muidugi huvitav ja intrigeeriv ning päevakohane aga ... kõlab veidi ebapraktilisena
16:35 18.02.2019
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Miks ebapraktilisena? See täidab ju eesmärki, et vähem kaevandusi, et saab kasutada rohelist energiat või vähemalt sumpsitoru ei asu mitte kasside, vaid kajakate nina kõrgusel. Ebamugavusi, mida selle nimel autoomanikul taluda tuleb, on siiski suurusjärgu võrra vähem neist enamikuga võrreldes, kes täna särtsuautodega ringi sõidavad ja neid ebamugavusi eitavad:) See on igal juhul parem praegusest, tooks juurde kasutajaid ja loodetavasti märgatavalt allapoole ka särtsuautode hindasid.

Ei saa midagi parata, et seda lugedes tuli silme ette kohe hiljutine "läbimurre" meditsiinis, miljardibisnis, millesse kõik uskusid ja mis osutus lihtlabaseks pettuseks. Loodetavasti need paralleelid on täiesti juhuslikud.
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/theranos-f
ounder-elizabeth-holmes-us-fraud-charges-latest-a8401906.htm
l
22:24 18.02.2019
Ts (rekisteröimätön)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Arvamuse eelduseks on, et kiirlaadija annab 30 minutiga sama palju lennuulatust, kui 10 minutiga elektrolüüdi vahetus NING erinevalt kiirlaadija kasutamisest või fossiilkütuse tankimisest ei saa keskmine koduperenaine sellega hakkama (vähemalt ma ei suuda välja mõelda lahendust,millega elektrolüüdi vahetust oleks võimalik korraldada riskivabalt iseteeninduspunktides ilma märgatava ajakuluta).

Kindlasti ei ole see akutehnoloogia odavam ning ei tee ka autosid odavamaks. Küll aga raskemaks...

Aga kes teab - niikaua kui laadimispunktide tehnoloogia kirjeldust ei ole on tegemist puhtalt spekulatsioonidega niikuinii :)
17:35 19.02.2019
solksolk
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
arnis loomulikult seletab, kuidas tal ei tee midagi elektriautole, aga uuring ütleb midagi muud, mida mina ka enne juba teadsin, aga väike tõend ka arnisele, et aja palun vähem jama.

https://www.accelerista.com/soiduauto/elektriauto/elektriaut
o-aku-talvel/


Ameeriklaste läbi viidud uuringu tulemuste kohaselt langeb elektriauto aku võimsus keskmiselt 40% juba -6,6°C õhutemperatuuri juures. See ei ole mingi korralik pakane vaid tavaline talvekülm, mida Eestis esineb kõigil talvedel.

See uuring tõestab ka väga ehedalt seda, miks pidi telesaade, kes mitu aastat tagasi sõitis Nissan Leafiga Tallinnast Tartusse ja tagasi, laadima autot, minu mäletamist mööda 6 korda ja vahepeal sõitis väga aeglaselt kose poole, kuna aku tase oli madal.
Tol hetkel oli külma vahepeal -16 ja lõpuks vist rohkemgi.
Aega läks ka kõvasti.

marita57, piisab sellest, kui sõidad elektriautoga Tartust Tallinnasse ja seda veel talvel külmaga ning sa arvestad, et saad laadida Põltsamaal.
Seal, aga on elekter sel hetkel ära ja laadida ei saa, kuid niipalju elektrit ei ole, et sõita Mäekülla laadima ja ongi korras, jama majas.
Telesaates oligi selline teema, Mäekülas laadida ei saanud, kuidagi vedas Kosele välja, aga lõpuks sõitis alla 70 km/h, kuna aku ei jõudnud enam vedada ja jõudis Kosele vaevu kohale.
Kui elektriauto on niigi 200-400km sõiduraadiusega on üsna raske talle jätta 200km sõiduvaru, nagu bensuautol piisab selleks 12-14L bensiinist, mis on tavaliselt ikka paagis alles.
Kui bensukat Põltsamaal tankida ei saa, siis tangid Imaveres, sinna veab ikka välja, nagu ka Mäoni.

Kuigi, kui hakata mõtlema sellele, et ma pean Tallinnast Tartus käimiseks oma elektriautot talvel külmaga ekstra laadima hakkama, siis ei ole mitte mingit isu seda osta.

Muokattu 19.2.19 17:46

12:40 20.02.2019
A! (rekisteröimätön)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
ts, kui euroopas on paljudes tanklates abimees, kes aitab tankimisel ja teeb muudki, saab ju sama skeemi elektrolüüdi vahetusel kasutada. Pealekauba saaks suuremate valudeta ära kasutada senise tanklate infra pealekauba.

Kahjuks on innovatsiooni alal palju petiseid, kes on ainult teiste raha kulul mõnusast äraelamisest unistavad. Sarnaseid "läbimurdvaid" tehnikaid on viimastel aastatel ju palju presenteeritud. Tulemusena ehitatakse eu-s müüdavaid elektrikaid siiski vaid kalli akutehnoloogia toel.

Ukraina poisid ei väsi üllatamast.
Panid uue leefi tehnika vanasse nahka ja toimib.
https://www.youtube.com/watch?v=XjDkFfUpamo
14:55 20.02.2019
wb (rekisteröimätön)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Elektrolüüdivahetus teeks akud veel kallimaks ja keerukamaks. Praegustes LiIon akudes on pigem geel kui vedel elekrolüüt ja seda ennekõike ohutuse mõttes.
15:27 20.02.2019
Ts (rekisteröimätön)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
To A!

Tanklate kasutatav infra on selle juures vaid katus ja kohvik.

Võib olla õnnestuks värsket elektrolüüti hoiustada ka bensiinitünnis ja kasutatud elektrolüütide koguda diislimahutisse.

Aga põhiküsimus on siiski kiiruses - kui tankimine võtab aega 10 -15 min, siis on sellel lahendusel ainult miinused . Kiiremaks saab tankimise vaid juhul, kui suudetakse mõelda välja lahendus, mis suudaks turvaliselt vedeliku välja vahetada ühe operatsiooni käigus.

See, kas inimesed on nõus iga tankimise eest maksma 15 min 1 inimese tööjõukulu + muud kulud on juba järgmine küsimus :)
10:11 21.02.2019
jee.kim (rekisteröimätön)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kiirustage, sm. unetud, kiirustage:
https://www.accelerista.com/soiduauto/elektriauto/elektriaut
ode-toetusmeede/


Aga miks peab see kõik meie endi taskust tulema?!
10:16 21.02.2019
marita57
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Enne hurraa hüüdmist soovitan loo lõpuni lugeda. Esiteks tuleb see meie ühistest taskutest, teiseks jõuab ülivähesteni ja kolmandaks ei muuda suures plaanis mitte midagi.
12:26 21.02.2019
wb (rekisteröimätön)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Loomulikult tuleb riigieelarvest nagu "tasuta" ühistransportki. Me kõik maksame ühiselt puhtama elukeskkonna ja naftafirmadele ära panemise eest.

Hea, kui toetus poleks liiga suur, muidu vaid kiiremad saavad.

Elektriautode pealesundimisel on veel 1 pluss: See aitab majanduskriisi ära hoida.
13:50 21.02.2019
maaks
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Ma ise kahtlen, kas see pakkumine "elektriautod firmasõidukiteks" elujõuline on, kui siis ainult igasugustele riigiettevõtetele ja KOV-ile ja mõnedele "kiireltuppi" ettevõttele - oleks ju tore müüa puust lipse ja kelli jms. loodussõbralikku "loodussõbralikust" elektrisõidukist.
Eraettevõtja oskab (oma)raha lugeda. Berlinksi asemel töömehele ei sobi, sest töö tegemise ajal peab laadijat otsimas käima :-) ja vabandus "ei jõudnud objektile, sest aku sai tühjaks" oleks liiga lihtsalt leitav :-)
Lisaks on äärmiselt kahtlane, kas väikefirma juht, kes täna liisib "ärisõitudeks" endale "5.BMW", hakkab seda "leafiks" vahetama - mis küll naabrid niiviisi mõtlevad :-)
14:00 21.02.2019
marita57
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
"1,2 mln sisse mahub selliseid autosid… 32. Kui toetus kataks 50% auto hinnast, saaks osta mõni üle 60 uue elektriauto. On päris kindel, et selle koguse nimel ministeerium ja asjaomased oma aega ei kulutanud."

Jah, keskkonnaministeeriumi ei juhi lollid inimesed. Esiteks on naiivne loota 50% toetust, see määr tuleb tõenäoliselt väiksem. Teiseks saavad näpud rasvaseks tõepoolest väga vähesed nagu Elektritakso ja Tesla rentijad. Ja teie võite pärast nende silikooniga kokku lapitud autod ära osta :)

Keskustelupalstoille kirjoiattaminen vaati keksien (cookies) lupauksen

KESKUSTELUPALSTAN SÄÄNNÖT

Huomaa, että lisätessä sisällön foorumiin, sinun täytyy noudattaa rajoituksia, joita kuvataan käyttöehdoissa (kappale 7). Lisäksi ovat voimassa myös seuraavat säännöt:
  1. On kielletty:
    1. Myydä tai vaihtaa
    2. Mainostaa suoraan
    3. Poiketa aiheesta
    4. Herjata tai käyttää sivistymättömiä ilmaisuja
    5. Aloittaa ajoneuvoihin liittymättömiä aiheita
    6. Toistaa aiheita tai viestejä
    7. Sivuuttaa tavaamissääntöjä
    8. Kirjoittaa viestejä eri nimillä
    9. Käyttää toisen henkilön oikeaa nimeä
    10. Isojen kirjaimien turha käyttö
  2. On sallittu auttaa muita keskustelupalstan vieraita suosittelemalla hyvää yritystä tai kokeneetta henkilöä. Saa laajentaa aihetta.
  3. Viestit ja aiheet, jotka ovat vastoin sääntöjä, poistetaan ja sivuston ylläpitäjällä on oikeus estää säännöistä piittaamattomien pääsy palstalle.
  4. Kysymykset ja ehdotukset on lähetettävä foorumin valvojan sähköpostiosoitteeseen.
  5. Aiheen otsikon ei pitäisi olla epämääräinen: "ongelma", "auttaa".
  6. On vakavasti suositeltavaa merkitä merkki ja malli, mistä on puhe, aiheen otsikossa.
  7. On kiellettyä toistaa välimerkkejä aiheen otsikossa, esim. "kuinka iso on Calibran polttoaineen kulutus???????????"
  8. On kiellettyä mustata tavaramerkkiä aiheen otsikossa, esim. "huijareita in ASDF kaupassa". Omista konkreettisista kokemuksista jostakin yrityksestä tai tavaramerkistä voi kirjoittaa viestissä.
  9. auto24.ee:llä on oikeus muutta foorumin sääntöjä.
  10. Foorumilla on oikeus poistaa tai sulkea viestit ja aiheet, jotka ovat foorumissa turhia tai roskapostia.

VASTAA VIESTIIN

Nimi
Aihe 
Kuvat + lisää kuvia
Viesti
Pyydän vastaamaan   sähköpostitse:
Tarkistuskoodi
Syötä kuvassa näkyvä koodi. Rekisteröitynyt käyttäjä vältty siitä.