Kirjaudu sisään

Keskustelut

Kysy asiantuntijalta

Muut keskustelut

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

AIHE: VIDEOJÄRELVALVE TEHNOÜLEVAATUSEL.

16:11 06.07.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
Head foorumlased. Nüüd on siis otsustatud, et kaamerad tulevad. Mõtlesin algatada sellel teemal arutelu, et teada saada, mis Teie arvate kaameratest 24/7 mis makstakse kinni ülevaatuspunkti poolt?
17:10 06.07.2010
Bin laden (rekisteröimätön)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
No õige ta pole, et riik mõtleb välja - ülejäänud maksku kinni asi.

Kui riik tahab - leidku ka raha seadmete jaoks.

endal suva kas on kaamera või mitte - aga nii ikka ei ole ilus teisi maksma panna seadmete soetamist.

Ja ega see kaamerate osturahale kuluv summa pannakse ülevaatuse hinnale juurde. Kes ikka seda kinni maksab kui mitte autoomanik.
17:13 06.07.2010
ah nah (rekisteröimätön)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
väga hea , et ükskord muutuks kõik ametlikuks ja romuautod ei pääseks ülevaatuselt korda.
kellele ei meeldi ,tehke oma autod korda siis pole midagi põdeda .kui autot ei suuda korda saada ülevaatuse jaoks siis viige enda romud vanarauda.
teedel on liikumas igasuguseid panne huvitav kus nad ülevaatuse tehtud küll saavad.
09:44 07.07.2010
Tuudur
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
kas sa ah nah oled nõus oma auto ülevaatuse eest selle tõttu rohkem maksma?
10:38 07.07.2010
VVV1
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
Ülevaatajate petmisvõimalusi see küll piirab aga ei välista neid absoluutselt. Iga kell võib ju otsida sama marki sama värvi auto ja teise auto numbritega ta ülevaatuselt läbilasta jms. Tehnilisi vahendeid on alati võimalik petta, see on ainult aja ja "leiutamise" küsimus.
Selles mõttes on see kaameravärk suht mõtetu. Robusted ülevaatuspettused välistab küll, aga peenemaid mitte.
Viimasel ajal hästi populaarne igasuguseid "turvaprobleeme" valvekaamerate paigaldamisega lahendada. Kasvõi näiteks bensiinivargused jaamadest "enne tangi siis maksa". See, et seal kaamerad üleval on ei lõpeta bensiinivargusi. Selleasmel, et teha süteem ümber sellepeale, et enne maksa siis tangi, mis lõpetaks need vargused koheselt. Näiteks automaattanklast ei saa keegi midagi varastada. Mingil põhjusel seda aga teha ei taheta. Ilmselt ka siin mingid põhjused veel miks neid kaameraid sinna vaja on ehk kellelgi on vaja oma tegematajätmiste õigustamiseks nüüd mingit "suure töö tulemusena sündinud lahendust" näidata.

Tehnilised nõuded autodele võiksid mõnes osas veidi paindlikumad olla, siis pole ka vaja kaameratega igasuguseid "kurjategijaid" niipalju tagaajada.
Ja see on nagu veidi naljakas, et jälgitavat ennast sunnitakse selleks kulutusi tegema, et teda jälgida saaks. Ja ma saan aru, et sinna alla käivad ka edaspidised süsteemi remondid ja hooldused jms. Selline lahendus jätab sellise mulje ebaausate ülevaatuspunktide töötajate suhtes, et võta piits ja peksa ennast ise, kusjuures piitsa pead veel ka ise muretsema.
Ma väga kahtlen, et selline lahendus hästi töölehakkab, sest missugune piitsa saamise ohus olev inimene hakaks tõsiselt mõtlema sellepeale, et ikka võimalikult hea piits saaks muretsetud oma raha eest ja, et see piits siis edaspidi ka igati korras ja võimekas oleks :)))

Muokattu 7.7.10 10:47

13:03 07.07.2010
audi a4 v6 (rekisteröimätön)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
to: VVV1

enne maksa ja siis tangi? Kas võtad tihti poolikuid paake? Asi on ikka kliendi mugavuses ja tundes, et usaldatakse, mitte ei peeta vargaks, ka see maksab. Mina aga tangin võimalusel automaadist, vaieldamatult kiireim ja mugavaim.
Teemasse muidu nii palju, et igasugu pettused muudab selline kaamerasüsteem raskemaks, muidugi on alati võimalik sellest mööda hiilida, kõigest on, alati on erandid ja kuritegevus on turvaseadmetest jms alati sammukese ees! Samas aga on hea, et võibolla ei pääse igasugu rondid enam niikergelt TÜVst läbi ja vähemalt legaalselt enam tänaval liigelda ei või!
Sellest, kas riik peaks sellistesse asjadesse sekkuma või mitte, saaks kirjutada lehekülgi, lühidalt aga on nii, et on asju, mida vabaturumajandus ei reguleeri ja selleks peab riik töötama välja raamid, millest tuleb kinni pidada. Lõppkokkuvõttes on see meile hea, aga vabaturumajanduse tomimisel me ei saaks kokkuleppele, et sellist kontrolli rakendada, riik peab sekkuma! Ja kui maksame rohkem selle tõttu, siis OK, riiki ei juhi lollid inimesed, ju on vaja! Kui anda vaba voli, siis me tapaks üksteist suht kiirelt:)
14:06 07.07.2010
/ (rekisteröimätön)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
tsiteerigem:
Sellest, kas riik peaks sellistesse asjadesse sekkuma või mitte, saaks kirjutada lehekülgi, lühidalt aga on nii, et on asju, mida vabaturumajandus ei reguleeri ja selleks peab riik töötama välja raamid, millest tuleb kinni pidada.

Sa unustad ära, et kord oli see täiesti riiklik bisnis, aga riik sokutas asja tasapisi erafirmade kätte ja nüüd on hädas, et erafirmad teevad musta. Ehk saaks asja lahenda muude meetoditega, näiteks kaadrivalikuga, ülevaatajate korraliku atesteerimise ja ülevaatusnõuete inimlikkusega, mis tähendab seda, et iga väikese puksiloksu ja esiklaasi pisikese mõra või aegunud kustuti korral ei pandaks peale sõidukeeldu vaid võiks rahulikult kuu aega kulgeda ja vead tasapisi likvideerida. Kaamerate paigaldamine on vaid hädine püüe osaliselt käest lastud võimu taastada ning on hea äri kaameramüüjatele ega anna liikluse turvalisusele oluliselt midagi juurde. Surmasõitu tegev X5 võib ju olla tehniliselt korras, aga kui juht on loll, siis aitab vaid psühhiaatriline ülevaatus. Ei tea küll numbreid, aga pakun, et tõelisi ronte, milledele üv ostetud, on meie teedel kaduvväike hulk ja need ei mõjuta absoluutselt liiklusõnnetuste statistikat. Ehk teab hr. Millert paremini- palju käib ülevaatusel selliseid, mis mingil juhul edasi sõita ei tohiks?
15:06 07.07.2010
77 (rekisteröimätön)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
Aga miks ülevaatuspunkt on parem firma kui teised.Kõlab läbi et ülevaatuspunktidel lihtsalt pole raha,et kaameraid osta,see aga on omanike lohakus,kui kogu tulu välja võetakse. Võtame turismifirmad,transpordifirmad ja kindlasti palju teisi,kellel peab olema mingi puhverraha.Milleks halada,lõpuks tuleb see ju lõpptarbia taskust tagasi.Ja igati positiivne on,et kõik kes soovivad tänavatel sõita,järgivad samu reegleid.
15:28 07.07.2010
............. (rekisteröimätön)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
Enda 89a Audi tipptopp korras ei lastud läbi kuna ees olid lubatust kangemad lisatuled,pakkusin neile,et võtan kohapeal ära,aga ei,lisaks öeldi et üks pidurivoolik laseb õli läbi,et tlik pidi peal olema,ronisin ka alla pühkisin näpuga selle "pduriõli maha" mis osutus hoopis veetilgaks.. Kõik muud asjad olid tipptopp korras.....ja samas sai minuees oma ülevaatuse tehtud juba surmale võlgu vanamees,kelle vana "seanägu" Transit oli roostes,suitses ja mootor leemendas õlist ju olid tuttavad sest poole kõrvaga kuulasin,mitte ei kuulnud,et äkki saab ikka veel kuidagi läbi...ja saigi.
17:13 07.07.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
Videokaamerate vastast ülevaatuspunkti omanikku vist ei olegi. Ütlen ikka pange aga pange kui tahate kuid ikka oma raha eest. Asja näitlikumaks tegemise mõttega kujutage ette olukorda kus kuri lapsevanem ostab poja taskuraha eest rihma mida kasutatakse tagumiku tuliseks tegemisel st. kasvatuslikul eesmärgil, mida nimetatakse ka preventatiivseks meetmeks. Asi oli ju üleval ka Riigikogu Majanduskomisjonis kus selgelt öeldi, et kui ARK soovib kaameraid vastava sätte lisamisega liiklusseadusesse, siis leidku raha. Tänaseks raha leitud ei ole, on tehtud seadus mis lubab ministril oma määrusega nõuda ülevaatuspunkti varustatuse st. kohustuslike seadmete nimekirja pikendada. Kui palju on kasu kaameratest, eks aeg näitab, täna ma suhtun asjasse nii, et minu arvates tehtavad kulutused ei ole tulemust väärt. Kahtlemata annavad kaamerad kellelegi võimu juurde ja see, et riik on korduvalt kaameraid kurjast kasutanud ei ole saladus. On palju näiteid. Kusagil piiluti nende kaameratega magamistubadesse, kusagil hullumajas paigaldati kaamerad sündsuse piire ületades teatud ruumidesse. Ülevaatuspunkti paigaldatavad kaamerad muidugi saavad olema õigetes kohtades aga seal kus toimub "raha üleandmine" kinfdlasti kaamerat ei ole. Samuti on kaamerad rumalad sest nad salvestavad just seda, mida kaamerale näidatakse. Kui mingi "sara" saab ülevaatuse siis keegi ei saa tõestada, et videosalvestusel olev auto ei ole see sama sara mis sai ülevaatuse.
Raha võiks kulutada palju pakilisemate probleemide lahendamiseks. Täna on vaja ülevaatusel võtta kasutusele OBD testrid sest teadupärast on suur hulk masinaid millel suitsususe testi tehes rikutakse seadust. Tähendab- 30 aasta vanuse mootori testimisel tõusevad mootori pöörded 5000 p/min ja uuel kaubikul 2500 p/min. Auto teelpüsivust otseselt kontrolliv seade - amorditester puudub paljudest ülevaatuspunktidest kuna ta ei ole kohustuslik. Selleks, et kõik ülevaatajad vajutaks piduripedaalile ühesuguse jõuga peaks olema kasutusel piduripedaali jõuandur. Ülevaatajatele ei paku riik vajalikke andmebaase mis puudutavad auto tehnilist iseloomustust. Üks asjalik Autodata maksab kahekümne tuhande kanti ja nii ei saagi ülevaataja teada, kui õhuke ei tohi olla piduriketas. Kindlasti on veel palju kohti kuhu võiks raha paigutada.
VVVI ütles kuldsed sõnad - Tehnilised nõuded autodele võiksid mõnes osas veidi paindlikumad olla, siis pole ka vaja kaameratega igasuguseid "kurjategijaid" niipalju tagaajada.
Tundub, et riigiametnikud ei mõista, mida tähendab Tehnoülevaatus, mis vastavalt eurodirektiivi selgitusele on "Tee kõlbulikkuse test" Minu jaoks on arusaamatu mida tähendab riigiametnike jaoks mittekorras auto? Kas mittekorras auto ei kõlbagi liikluses osalema? Kui nii siis miks võivad sõita autod enne ülevaatust kui ülevaatusel selgub, et mootor ei saavuta normaalse töö temperatuuri? Mis muide on võimalik vormistada ka kordusülevaatusena. Kui sulfateerunud akuklemmidega või katkise porikummiga rooliliigendit omav on võimalik võrdsustada nõrga piduriefektiivsusega masinaga siis olgu nii sest nemad on meist targemad. Vaatamata sellele, et eelmainitud eurodirektiiv soovitab kordusülevaatust vormistada ainult piduriprobleemiga. Ja ka Tehnoülevaatuse talituse juhataja hr. Karmo Uusmaa ning Tehnoosakonna juhataja hr. Jürgo Vahtra olid arusaamisel, et imepisikese rooliliigendi lõtkuga või stabika kondi kolksuga masin ei ole veel liiklusohtlik st. vea likvideerimiseks antud kuu jooksul liigeldes ei kujuta masin ohtu.
00:58 08.07.2010
Rotaaredep (rekisteröimätön)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
ega korruptsioon ülevaatuse vallas on tegelikult päris suur, kaamerad pole selle vastu muidugi absoluutne ravim, romud lasevad edasi, aint ülevaatuse ostmine läheb veel kallimaks ehk(Millert pole ju nii naiivne ega arva ju et kaamerad on mõeldud tabamaks hetke kus kahtlane raha vahetab omanikku). nii paljukest on abi et lausa ainult passiga ülevaatuse tegemine on keerukam, need kes teenivad 2-3 palka kõrvalt eks need manipuleerivad seadmetega edasi ja ega kaamera auto all ei näe, aga kaamerad on siiski vist ikkagi parem kui mitte midagi-tõmbab natuke taset ka ühtlasemaks.
see amorditestivärk nõuab ju ka jälle mingeid normatiive, kes läbi tahab saada selle jaoks ju miinus kui ülevaataja ütleb et amorditest oli kehva tulemusega ja läbi ei saa-samas teises punktis pole seda olemaski, amorditesti mõjutavad paljud muud tegurid (rehvirõhk, puksid, amorditemp.) ja see on lisavõimalus erinevatel inimestel erinevaid tõlgendusi ja otsuseid anda.
See 20K maksev Autodata on vist arvutis ja pideva uuenduste toega ning üsna põhjalik, paberkandjal kataloogid on tunduvalt odavamad, odavaim on olnud üle 300 krooni aga keskmine hind on 3-5K ja piduriketaste kohta saab sealt ka lugeda, kuid hoopis teine teema on mõõtmine-ketast veel näed aga ligi milegiga ei pääse, sõltub muidugi masinast ja mudelist ja rataste maha kiskumiseks pole aega lihtsalt, eks nutusema väljanägemisega kettaid ikka üritab vahest mõõta ka, või on selleks mingi ideaalne vahend olemas?
kas selle OBD-ga pole seda jama et erinevatele tootjatele lähevad erinevad otsad külge või on jõutud täiesti ühtse standardini? pealegi ei pruugi ligipääs neile muretu olla, või on siin ka mingi kindel standard paigas? on ajasääst selle OBD-ga majandamisel ka olemas?
Aris2-te ei hakka kommenteerimagi, krt, igas arvutis käitub erinevalt, ühes on aeglane, teises hangub järjepidevalt, vana programm oli ikka kiirem. Loodan et ühel päeval pangestub see uus jura nii et sellest saastast saab lahti.
Kõiksuguste vigade tõlgendamise kallal saagimine on mõtetu, sest see on lõputu teema, igal ühel oma arvamus, kindlasti eksisteerib ka tehniliselt liiklusohtlike sõidukeid ja nende vahele must-valge joone tõmbamine on inimliku faktori tõttu võimatu.

11:01 08.07.2010
VVV1
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
Ma pole selles osas nii optimistlik, et teedel-tänavatel liigub ringi vähe tehniliselt mittekorras masinaid. Tihti on nii, et sellist tavalist keskmist masinat hooldatakse just nii hästi-halvasti, et kõik veel enam-vähem koos seisaks, kasutades kehvima kvaliteediga ja omadustega odavamaid varusosi jm ning ülevaatus ei suuda eluski tuvastada, mis su auto mingis varjatud kohas, -sõlmes toimub. Pealegi on ülevaatuste vahelised ajad küllaltki pikad ja kogu see vahemik mingi piisavalt ohtliku katkise sõlmega mahasõita ei kujuta mingit probleemi. Rahulikul sõidul püsib auto samuti tunduvalt paremini koos, kui mõnda sunnitud ekstreemmanöövrit sooritades. Ka kahtlustan ma seda (täpselt ei tea), et nii mõnigi tehnilise seisukorda reguleeriv norm on tegelikult nii "nõrk", et see ei taga tegelikkuses auto laitmatud käitumist suvalises kaasaarvatud ekstreemsituatsioonis. Samas on mõned normid reeglites jälle mõtetult jäigad ja ületähtsustatud. Ehk ei ole ühtselt kõrget taset kogu sellel TÜV-indusel. Ja nagu M.Millert märkis aitaks sellele kaasa igasuguste tehniliste vahendite ja autodatade muretsemine, mitte suht mõtetute kaamerate ülesseriputamine. Ehk probleemi lahendamisega tuleks õigest otsast alustada, siis kunagi võib ehk jõuda ka kaamerate ülesseriputamiseni.

Meil paljudel elualadel tahetakse asju lahendada ühe ropsuga nagu arenenud euroopas sarnastes valdkondades ettevõetakse, arvestamata seda, et lähteplatvorm, kust me seda tegema hakkame on mitmed aastad mahajäänud ja kõigepealt tuleks kõrvaldada need olulisemad puudused ja alles siis minna igasugu tilu-liluga edasi.
12:10 08.07.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
To: Rotaaredep
Millert võib naiivne olla selles, et usub pigem ausa ülevaataja olemasolusse kui altkäemaksukoguja olemasolusse. Üheks põhjuseks, miks enam altkäemaksu ei võeta nii palju kui aastaid tagasi olen nimetanud majandussurutist sest vabade ja normaalsete töökohtade puudumine paneb ebaausa mehe mõtlema, kas ta riskib mõnesaja krooni eest pere finantspankrotiga. Kuna ARK kvaliteedikomisjon ei avalikusta materjale ja meie saame kogu info meedia kaudu siis on kerge eksida. Isegi mainitud uuringu materjale ei pakuta meile. Lihtsalt teatatakse, et 15% autodest omavad peremeest kes on valmis sõitma kusagile kaugemale kus "pääseb lihtsamalt". Seda kahjuks ei mainita, et oluliselt suur hulk on ka neid kes ei soovi ühe või teise ülevaataja juurde minna kuna tegemist on kurja ja ülekohtuse töötajaga kes ei anna hinnangut mitte masina tehnilisele seisukorrale kuivõrd pakub psühhiaatri arvamust autoomaniku kohta. Mis sa tulid oma panniga siia? Sinu auto kõlbab romulasse? Tean siin foorumis on kirjutatud, paljudest ülbikutest kes võivad ollagi ongi see rämps mis ülbitseb selleks, et saada altkäemaksu. Isiklikult nägin pealt kui eesti rahvusest mees (ma ei nimeta teda kolleegiks) sõimas klienti vene keeles bugalteriks vürtsitades oma kõnet "mahlaste venekeelsete mattidega". Tean juhtumit kus 70 aastast vanameest sõimati lolliks kuna ta ei osanud lugeda eestikeelset infosilti. Neid näiteid on rohkem kui vaja. Minu enda alluv tehnoülevaataja saatis autokanalisse soliidse härrasmehe kanali põhjast tosooli koristama kuna auto mootor läks keema. Minu jaoks oli selline pilt lausa šokeeriv näha hallipäist vanameest ülikonnas ja lipsuga põrandakalts käes... Enam see mees ei tööta tehnoülevaatajana.
Amordivärgi normatiiv Saksa TÜV järgi on mitte alla 40 rattapuudutuse protsendi. Otsustajatel seal kõrgemal peab ainult tahet olema, et võtta kasutusele tester. Kui keegi kahtleb amorditestri vajaduses siis mina hakkan kahtlema tolle arvaja autoalastes teadmistes. Mainite amorditesti mõjutavatest teguritest mis ongi minu tähtsaim argument, et lühikese aja jooksul saan anda hinnanhu vedrustusele, leida rehvirõhu probleemi, ja alusvankri kuulliigendite seisukorda.
Kui riik aitab, siis saab autodata palju odavamalt kuna 300 ülevaatajat vajavad seda oma igapäevatöös. Mina kasutan antud infoteatmikku ka selleks, et kaitsta kliendi õigusi paljude remonditöökodade röövelliku suhtumise eest. Data annab normtunnid ja tolerantsid, annab kokku 14 ühikut üliolulist infot mida on otseselt vaja haritud tehnoülevaatajale. Raamat on hea aga sealt on keeruline teha PDF faili, et saata ebaausale remondimehele tõest võrdlusinfot. Minule on helistatud töökojast ja palutud hammasrihma montaažiskeemi kuna mees ei mäletanud täpselt milliste rullide ja pumpade vahelt kuidas rihm käis. Huvitav, et naabrid Soome lahe põhjakaldal saavad EOBD testrit kasutusele võtta, meie aga ikka veel arutame. Usun, et käesoleval sajandil toodetud ja euroturul olevatest autodest valdav enamus omavad EOBD standartpistikuid. Kasu sellest testrist oleks suurem kui videokaamerast kus üks seade on otseselt auto tehnilist seisukorda hindav ja teine st. kaamera oma salvestistega seda kohe mitte ei ole. Samas lõpetab OBD seadusetuse ülevaatustel, vähemalt uute kaubikute diislitestide osas. Täna kasutusel olevas ARIS-2 leiab - sõidupiduri piduripedaalile rakendatav jõud on lubatust suurem. Jah on õige küll aga mitmes ülevaatuspunktis on kasutusel pedomeeter? Isegi pidurdusjõu norm njuutonites on ülevaatust puudutavast määrusest kustutatud. Meil käis "Lukoil" ametnik kes tegi avarii kuna auto pidurite efektiivsus oli 52% ja hilisemal kontrollil selgus, et tagapidurid olid nõrgad. Kui kasutusel oleks pedaali jõuandur, siis sellega välistaks sellised juhud kus ülevaataja ütleb: "Teie auto on juriidiliselt korras" ja autoomanik saab sõita masinaga mille tehniliselt korras pidurid hoiavad ära tagant otsasõidu. Vigade tõlgendamise kallal saagimine lõpeb kui asja tõlgendaks sama konkreetselt kui seda teeb politsei. Olukord muutub mõistlikumaks kui "kusagil kõrgel" hakatakse vahet tegema korras autol ja tee kõlbliku auto vahel. Kui kustutatakse keskaegne seadusesäte mis keelab teekõlbuliku autoga sõita varuosade poodi, et mittekorras masin saaks remonditud

Aris-2 on toode mille valmistamiseks kasutati riigiametnikelt saadud suuniseid. Kas nad olid õiged, head, asjalikud, ei ole minu otsustada. Saan programmi võrrelda eelmisega ja arvan, et uus süsteem on haavatavam ja kohmakam kui Aris-1 kus sai vähemalt kriisirežiimil tööd teha. Kui aris ei tööta siis ei saa ka teised vajalikku infot, ma mõtlen kindlustusseltse, politseid ja piirivalvet ja teab veel keda. Seda kas meie vaevades on süüdi arise teinud Webmedia või keegi teine, meile ei öelda sest kaks korda on hr. Andres Soots vastavasisulise küsimuse esitanud ja konkreetset vastust konkreetsele küsimusele ei ole saadud, meile räägitakse mingist arendajast.
12:56 08.07.2010
stammer (rekisteröimätön)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
Milline on kaamera(te) hind?
Kogu järelvalvesüsteemi paigalduse hind?
Mitmest miljonist ühe ülevaatuskoha kohta siin räägitakse?
13:42 08.07.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
Vastavalt Juhan Partsi selgitusele natuke üle 20 000 EEK. Muidugi ei ole siinarvesse võetud ülevaatuspunkti asukohta sidekanalite kvaliteedist ja muust lähtuvalt. Ei ole arvestatud hooldus- ja muid kulusid. Aga eks lugege ise, mida asjast arvasid riigikogulased umbes aasta tagasi. http://www.riigikogu.ee:80/?op=steno&stcommand=stenogram
m&pkpkaupa=1&toimetatud=1&toimetamata=0&date
=1239193313&paevakord=4086

Kui arvestada sellega, et ülevaatuspunkte on ümmardatult 100 kogu vabariigi peale siis kogusumma tuleb päris suur ja siin on oletatav põhjus, miks riik nii imelikult püüab asja ülevaatuspunktide rahakoti najal teha.
14:56 08.07.2010
üv (rekisteröimätön)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
20 000 eest ei saa. Nõutud süsteemile hinnapakkumine oli ~50 000 eeki
15:29 08.07.2010
/ (rekisteröimätön)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
oot, milleks sa seda OBD testrit niiväga taga ajad?
see on rohkem remondimeestele dignostikaks ehk siis veakoodide lugemiseks ja nullimiseks. ja kuna OBD II tuli enamustel euroopa autodel kasutusele alles ca 2000a, siis vanemate puhul pole sellega midagi peale hakata. ka on näiteks vanemad opelid ja fordid küll varustatud sarnase pistikuga, aga kasutatav protokoll on hoopis teine ja neid nüansse on veel muidki.
mida annab ülevaatajale arvuti külge ühendamine ja auto ajus sobramine?
15:54 08.07.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
Auto ajus ei pea sobrama. Testreid on erinevaid. Mõni trükib välja protokolli mootori seisukorra kohta heitgaasinäitajaid mõjutavate tegurite osas. Mõni näitab punast tulukest ja mõnega (näiteks Texa), saab siseneda lausa tehase setingutesse, mida ülevaatajal vaja ei ole. Mina ei aja EOBD testrit taga, ma ütlen, et oleks aeg koos muu euroopaga ühte sammu astuda. Juba täna kasutatakse OBD pistikut saamaks testitava auto mootori pöördeid ja mootori temperatuuri, mis selles siis nii iseäralikku on kui ülevaataja oleks haritud. Vanade masinate jaoks ei ole vaja OBD-d kuna seal on temp. ja mootori pöörded saadaval. Samas saaks OBD kasutamisel viia mitmed segadused ülevaatusel vastavusse eurodirektiiviga mis lubab heitgaasitesti tegemata jätta kui on protokoll. Ja mina ei pea siin saidil kaagutama karjuvast ülekohtust ning seaduse rikkumistest ülevaatusel kus pensionäri diisel puruneb 5400p/min juures ja mõne uue kaubiku omanik "itsitab pihku" 2500p/min juures.
17:38 08.07.2010
/ (rekisteröimätön)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
22:14 09.07.2010
B81 (rekisteröimätön)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
Pange neid kaameraid palju tahate,aga RAHA võimu ja janu vastu ei saa ükski vägi
14:57 12.07.2010
sangar
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
Justiitsministeerium tellis uuringu ja nüüd on vaja midagi ette võtta. Otsustati kaamerad panna ja nii ongi. Kas neist kasu on, seda ei tea. Võiks ka igasse tehnoülevaatuspunkti "reisisaatja" panna :). Siis peab ülevaataja osa pistisest jagama endisele töötule. Ja maksab selle kinni autoomanik, kui jõukam elanik :)
15:25 12.07.2010
es (rekisteröimätön)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
eks see automanik jagab seda pistist vabatahtlikult ja õnneks punkti reisisaatja teema on seni veel ainult Tallinna rida, võiks teha nagu venemaal ülevaataja kontrollib aga otsuse ja templi passi lööb ment (eks tema teenib siis ka pistise)......
01:17 19.07.2010
hmmmmmmmmm (rekisteröimätön)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
Siis Einer suutis asja lõpuks ikkagi nii kaugele ajada,et kaamerad sisse.
Võin kogemustest öelda,et jama nende kaameratega pihta hakkab,üsna pea on need tolmused ja ei näita enam midagi,las siis ark tegelased käivad neid korra nädalas puhastamas.
Kui autol heitgaas välja ei tule,siis tean vähemalt ühte punkti Tallinna piiril kus sisestatakse seadmesse soovitud heitgaasi näidud ja asi korras,pole vaja korras autot peale ajada,seadmed on erinevad ja nende kasutamise võimalusi pole keegi kunagi kontrollinud,aitab kui on taatlus tehtud ja asi vask.Kaamera kuskil nurgas ei võta kinni seda kui keegi sisestab heitgaasi mõõtjasse andmeid ja mõõtetulemusi selliseid mida vaja.Nii et suht mõttetu raharaiskamine,vahet pole kas riigi või punktide poolt.Rikastub vaid nende müüja ja hooldaja.Juba ainuõiguse nendele teenustele saaks tasuks teha oma firma igal mehel,ja kindel sissetulek kaamerate müügi/hoolduse näol on olemas.Ainuke asi mida saavutatakse on,et ei tehtaks ülevaatust ilma autota.
23:03 20.07.2010
sm.I.Orav (rekisteröimätön)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
valeandmete sisestamise vastu on uus plaan et andmed võetakse ülevaatusprogrammi (kurikuulus Aris2) otse stendist mis peaks vähendama võimalusi manipuleerimiseks, nii on see teoorias, eks "ausad" ülevaatajad leiavad selle vastu ka rohtu - aint hirmuga võib mõelda igasugu ühilduvusprobleemidele, see Aris2 on niigi õnnetu, ei kujutaks ette et nt ülevaataja asub 3-ndat korda tegema diislitesti sest Aris kaotas järjekordse refreshimise käigus saadud tulemused lihtsalt ära.
23:16 20.07.2010
I.Orav (rekisteröimätön)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
hr. hmmmmmm on asjale pihta saanud, kaameratega läheb sutsu raskemaks ja lihtsalt doonorsõidukiga ülevaatust ei tasu eriti teha, muidugi need asjamehed kes ülevaatuse müügiga head raha teenivad on sisse seadnud märksa mugavamad süsteemid ja neid kaameraga ei püüa.
See et keegi kaamerate müügilt teenib ei tohiks üllatav olla ja paanikat tekitada, uskuge mind, ka politseiradarite pealt teenib keegi, ka leiva pealt mida iga päev suhu paned ja ülevaatuspunktid teenivad ka ülevaatuste pealt, miks see küll eesti inimesi häirib? see ongi kapitalism mida tahtsime, kommunismi ka juba ehitasime.
18:10 21.07.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
Riiklik poliitika tehnoülevaatuse muutmisel lihtlabaseks äriks on edukalt lõppenud. Ees on uus etapp kus ülevaataja muudetakse robot-käsutäitjaks kuna Aris 2 seda ju on kus enamus on ette ära määratud. Valikuid Aris2 küll on aga kui nn. kaalutlusõigust saab kasutada ka kliendi ahistamiseks siis pigem meeldib minule politseile antud konkreetsed valikuvõimalused. Video on riiklikus tehnojärelvalvepoliitikas uus tase ja eks aeg näitab, kellele ja milleks seda vaja on...?
18:26 21.07.2010
I.O. (rekisteröimätön)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
see et programmi automaatika asju kontrollib on ok, sest kujutan ette millist jura ja vigu enne Arist sinna ülevaatusele kokku kirjutati, see kontroll ei olegi ahistav sest kui tahad mõõtemääramatust määrata siis teed selle lihtsalt väljatrükil, muidugi saab nalja kui andmed otse lähevad ja millist määramatust seal kasutatakse kui üldse. Vana aris oli igati etem, juba ette antud andmeid oli rohkem, aga see selleks-rahu tema põrmule.
Tehnoülevaatus on juba ammust aega äri olnud, egas muidu ärimehed uusi punkte üles ei paneks, mida rohkem silma kinni pigistatakse seda rohkem kliente(eestlane tahab ikka läbi saada ju), ülevaataja on rahul, klient on rahul, punkti omanik on ka rahul.Sõprus, vendlus ja üksteise mõistmine:)
19:48 21.07.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
See, et tehnoülevaatajale on tehtud videokaameraid pooldava organisatsiooni poolt takistus mõõtemääramatuse kasutamiseks on ebaseaduslik (loe mõõteseadusega antud kohustus st. mõõtmise jälgitavuse nõudeid ignoreeriv). Samuti on ebaseaduslik kui Aris2 tunnistab mõõteseadust valikuliselt st. pidurite osas jah ja heitgaaside osas ei. Seadust valikuliselt täites rikutakse seadust. Rääkisin sellest maanteeametis neljandal korrysel kuu aega tagasi. Ütlesin ka seda, et ülevaatuspunkti on võimalik karistada kümneid ja kümneid tuhendeid suuruse trahviga. Minu jutu mõte on selles, et oleks jummala hea kui meie hakkaks ükskord ometi seadust täitma.
Vana aris oli juba sellepärast etem, et siis kui ta ei töötanud, saime meie teha tööd nn. kriisireziimil. Uus Aris on autoomaniku vaenulik ja kindlustaja vaenulik kuna programmitõrge toob endaga kaasa tõrked kogu riigis ja "mitmel rindel" korraga. Minu arvates riiklik järelvalve ja äri ei sobi kokku. F.I.E. politsei võib ju kõlada uhkelt või mis? F.I.E kalakaitse inspektor kes elatab oma peret trahvidest saadud rahadega oleks lahe. Kiiruskaamerad tee ääres ei oleks vajalikud kui iga akrediteeritud mats saab osta "fööni" ja alustada oma äritegevust... Niikaua kui tehnoülevaatus on riiklik kohustus, nii kaua ei poolda mina äri sellel alal. Kui teistele see kõlbab siis olgu nii, mina avaldan ainult oma arvamust ja mitte seisukohta kuna seda pean kooskõlastama kusagil mujal.
20:06 21.07.2010
Che... (rekisteröimätön)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
lõhnab revolutsiooni järele? et ülevaatust riigistada? reformida ? piirata teket juurde? kuidas?
praeguse seisuga oleks see midagi pöördelist, hetkel lähtutakse vist vaba turu positsioonilt.
20:48 21.07.2010
puls
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
Herr Millert!
Nauditav on lugeda Teie argumnteeritud vastuseid! Ja soovin Teile jõudu terve mõistuse kultiveerimise püüdlustel Kas olete mõtet mõlgutanud kogu selle kompotinduse peale kohtuveskid jahvatama panna?
Ilalõuad ja paranoikud, andke teada politseile oma tähelepanekutest, mitte ärge laiake oma "teadmistega".

Lugupidamisega
10:06 22.07.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
Revolutsioonist on asi kaugel. Kord pöördusin õiguskantsleri poole viidates seaduse rikkumisele siis vastuse sain alles 1,5 kuu pärast kui läksin ise toompeale. Vastus oli - ei kuulu õiguskantsleri kompetentsi, pöörduge Teede- ja Sideministri poole. Minusugune tattnokk ei saa eriti midagi muuta kui ei ole kolleege kes samuti südant valutaks ja asjadest räägiks või julgeks rääkida sest äri vajab ju ajamist ja kui hakata asju surkima siis pannakse pood kinni... Tõesti armastan seda ametit ja kurb on kõrvalt vaadata kuidas väheneb kompetents sest kommerts tungib peale. Mõned aastad tagasi lõdvendati tehnoülevaatajatele nõudeid ja siis sai ka haridust mitte omav inimene hakata ülevaatajateks. Lugesin selle seadusemuudatusele eelnenud seletuskirja kus öeldi:"Seoses ülevaatajate vähesusega oleks vaja nõudeid ülevaatajatele lõdvemaks lasta". Ülevaatajatele lastakse ühest küljest nõudeid lõdvaks ja teisest küljest tehakse "ketikoerad". väga kiiva on kistud see ala vaatamata sellele, et nüüd on nõuded tagasi karmimaks tehtud. Ülevaatajad peaksid olema riigiametnikud, siis on kergem korruptsiooniga võidelda. Ülevaatuspunkti omanikud võiksid rentida ükt või mitut tehnoülevaatusinspektorit riigilt ja asi olekski paremas korras kui täna.
22:04 22.07.2010
qesdf (rekisteröimätön)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
Teede- ja Sideministri poole--hahah,sealt saadetakse ark-sse või kuhugi mujale,kuniks lõpuks ring täis ja vastust ikkagi pole,nii tavaline
22:44 22.07.2010
Fidel Kastrul (rekisteröimätön)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
Mille poolest erineks riigilt renditav ametnik praegu inspekteerivast riigiametnikust? nägu oleks erinev? arvatavasti rendiksid neid samu ametnike.
Äkki paneksite kirja oma nägemuse eesti riigis toimetavast ülevaatusest, kuidas piirata kommertsi ja parandada ülevaatustaset ning juurida ülevaatuse müüki.
10:32 23.07.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
1.Täna kontrollib masinat eraõiguslikus firmas töötav ametiisik, mitte riigiametnik.
2.Kui oleks tegemist riigiasutuse töötajaga siis saaks kõik koondada ühte allasutusesse ning ülevaade ning juhtimine oleks kordades parem ja efektiivsem.
3.Riigilt renditav on vajalik selleks, et siis ei pea riik otsima raha palga maksmiseks ja tehnoülevaatuse majandamiseks.
Rohkem ma ei pea vajalikuks andma selgitusi oma nägemusest kuna Teie seal Kuubal võiksite ikka ise jõuda selgusele kuidas asju korraldada.
14:27 23.07.2010
Raoul Kastrul (rekisteröimätön)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
Kuubal on kõik okidoki, ei mingit ülevaatust ja juramist selle ümber, igaüks vastutab oma peaga tagajärgede eest, kui vaja paneme ka seina äärde.
Et idee on et tehnoülevaataja oleks riigiametnik kelle palka maksab erasektor ja samuti organiseerib töö? a mis see paremaks muudaks? staatus muutub aga sisu on ikka seesama, mis osas see muudaks ülevaatajate suhtumist? samas ei muudaks see kommertsi, teed punkti rendid ülevaatajad ja äri käib, aint palga paneks see asutus kõigile ühesuguse, kes hakkaks saama vähem ja mõnele ehk ka rohkem sest riigiametis oleks ju mingi kindel süsteem palga saamiseks, ma arvan et raha oleks vähem ja sellest tulenevalt ülevaatuse müüki rohkem.
Mu vend Fidel pidas ennem silmas vist punktide inspekteerijaid mitte ülevaatajaid.
16:29 23.07.2010
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Videojärelvalve tehnoülevaatusel.
Tulen kuubale kui aega saan.
Riiklikku tehnojärelvalvet korraldab riik. Tähendab, riik peab looma vastava keskkonna kus ei ole kohta korruptsioonile, kus haritakse auto kontrollijaid, täna on kõik hajutatud ja keegi otseselt ei vastuta. Teil seal saarel on kõik paigas kuna vastutatakse peaga.

Andke edasi Fidelile.
Punktide inspekteerijad ei tunne autot nii nagu kogemustega ülevaatajad. Kutsekooli lõpetanud noormehed on ülevaatusel osalenud praktika käigus 4 kuud ja sellest on küllalt, et vaadata kas tulekustutid on seintel ja kas mõõtmistulemused on vormistatud - arhiveeritud nii kui vaja. Käivad ka vanemad mehed kes ei ole ülevaatuse talituse töötajad vaid kusagilt büroost. Usun, et nemad on küllaltki ülevaatusekauged kuid seda kas on lumi roogitud ja mõõteriistadel kehtivad taatlused, seda nad oskavad küll. Ülevaatuspunkti heakorda oskavad ja saavad kõik kontrollida kes selleks volitusi omavad. Seda kas ülevaataja ikka kõike auto juures kontrollib ei ole minu ülevaatuspunktis vaadanud ja ega seda vist vaja ei olegi sest kui kontrollid platsis siis ei jäeta midagi vahele. Kui kontrolle ei ole siis seda hakkavad salvestama videokaamerad ja kontrollima volitatud isikud. Kaamerad ei näita, mida ma auto alt kontrollin, ei näita kas turvapadja või ABS süsteemid toimivad, kas klaaside läbipaistvus on 70% või 60% aga asi seegi. Videokaamera "valvsa pilgu all" ei ole raske tagatelje piduritele pidurdusjõudu juurde anda seisupiduriga aga doonorautole peab vist tegema numbrivahetuse... Vabandan siinjuures iroonia pärast aga seda raha võiks panna mujale hädapärasemastesse projektidesse.

Keskustelupalstoille kirjoiattaminen vaati keksien (cookies) lupauksen

KESKUSTELUPALSTAN SÄÄNNÖT

Huomaa, että lisätessä sisällön foorumiin, sinun täytyy noudattaa rajoituksia, joita kuvataan käyttöehdoissa (kappale 7). Lisäksi ovat voimassa myös seuraavat säännöt:
  1. On kielletty:
    1. Myydä tai vaihtaa
    2. Mainostaa suoraan
    3. Poiketa aiheesta
    4. Herjata tai käyttää sivistymättömiä ilmaisuja
    5. Aloittaa ajoneuvoihin liittymättömiä aiheita
    6. Toistaa aiheita tai viestejä
    7. Sivuuttaa tavaamissääntöjä
    8. Kirjoittaa viestejä eri nimillä
    9. Käyttää toisen henkilön oikeaa nimeä
    10. Isojen kirjaimien turha käyttö
  2. On sallittu auttaa muita keskustelupalstan vieraita suosittelemalla hyvää yritystä tai kokeneetta henkilöä. Saa laajentaa aihetta.
  3. Viestit ja aiheet, jotka ovat vastoin sääntöjä, poistetaan ja sivuston ylläpitäjällä on oikeus estää säännöistä piittaamattomien pääsy palstalle.
  4. Kysymykset ja ehdotukset on lähetettävä foorumin valvojan sähköpostiosoitteeseen.
  5. Aiheen otsikon ei pitäisi olla epämääräinen: "ongelma", "auttaa".
  6. On vakavasti suositeltavaa merkitä merkki ja malli, mistä on puhe, aiheen otsikossa.
  7. On kiellettyä toistaa välimerkkejä aiheen otsikossa, esim. "kuinka iso on Calibran polttoaineen kulutus???????????"
  8. On kiellettyä mustata tavaramerkkiä aiheen otsikossa, esim. "huijareita in ASDF kaupassa". Omista konkreettisista kokemuksista jostakin yrityksestä tai tavaramerkistä voi kirjoittaa viestissä.
  9. auto24.ee:llä on oikeus muutta foorumin sääntöjä.
  10. Foorumilla on oikeus poistaa tai sulkea viestit ja aiheet, jotka ovat foorumissa turhia tai roskapostia.

VASTAA VIESTIIN

Nimi
Aihe 
Kuvat + lisää kuvia
Viesti
Pyydän vastaamaan   sähköpostitse:
Tarkistuskoodi
Syötä kuvassa näkyvä koodi. Rekisteröitynyt käyttäjä vältty siitä.