Kirjaudu sisään

Keskustelut

Kysy asiantuntijalta

Muut keskustelut

AIHE: KYSY POIS.

00:29 12.03.2012
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Kysy pois.
Virossa asu paljon Suomalaisia jotka käyttä Virossa rekisteroituja ajoneuvoja. Teillä on mahdollisuus kysya äidinkielellä teknisen inspektion asioita jotka ovat suurinpiirtein ihan samat mikä Suomessa. Üksi Viron jätkä on halukas selittämaän meikälaistä ajoneuvojen turavallisuuspolitiika Virossa. Jos on jotain kysyttäva niin anna mennä. Mun kielitaito ei ole paras mutta Virossa ajoneuvojen teknisen katsatuksen asioissa voin ehkäpä autta.
08:50 08.09.2012
eskjaa
Re: Kysy pois.
hyvät päivät-

Olisi tarkoitus ostaa Virosta tai Latviasta asunto vaunu, tai asunto auto.
Mitenkä,minun pitäisi asia hoitaa.?
Tarkoitus olisi ,että tulisin vaunun,tai asunto auton hakemaan, ja tuoda se Suomeen.Onistuuko, ja minkälaisia lisä kustannuksia aiheutuisi?
terveisin. Esko Jääskeläinen.
18:13 09.09.2012
Katsastusaseman johtajana ehdottaisin että ennen kun myyjä saa sun rahat käy katsastuksesse mikä maksa 15€. Joskus saa ostajat meidän avusta hinnat vähän alas ja saa tiedä olisiko jotain remonttitarpeesä... Monet suomalaiset käy virossa aoton katsastusasemassa ja sitten kun saa tietä mitä pitäis remontoida vie korjamoon. Näin pääse helposti kotimaassa positiivisesti katsastuksesta läpi ja kustannukset tule pienemmät kun suomessa koska meidän korjaamot korja Sun autosi halvemalla kun suomessa ja ei vältämättä huonommin. Muussa asiassa en osa anta Sinulle tietoa.
03:35 23.11.2012
volvokuski
Tänään siirsin vanhan suomiautoni viron kilpiin, koska asun Virossa.
Mutta sain vain vihrepän lompakkoon mahtuvan rekisteriotteen, enkä sen perusteella tiedä, milloin auto tulisi katsastaa.
Suomessa katsastus on tehtym täytyykö nyt tehdä joku katsastus vai vasta vuoden päästä tähän päivään mennessä.
Vai olisiko oikea päivä suomen ensirekisteröinnin vuosipäivä?
00:49 28.11.2012
Viking Lindroos (rekisteröimätön)
Katastus EU
Hej onko mahdollista kasastaa suomalaista autoa ja jarrullistaperäkärryä Eestissä,kun me nytt kerran molemat olemme EUssa.Kiitoksia Viking
11:25 28.11.2012
On mahdollista koska meidän kalusteet ja säännöt ovat ihan samat. Mutta laillisesti ei koska Viron ja Suomen välillä ei ole vastaava sopimusta. Kun ostetaan Suomesta käytetyn auton ja sillä on toimiva katsastus ja auto otetaisin Viron rekisteriin niin meidän autorekisteri anta Viron rekisteriotteen katsastuksen kanssa kun rekisteritoiminnassa esitettiin Suomessa annettu katsastuskortti. Seurava aikaismäärakatsastus pitäisi tehdä jo Virossa.
21:22 09.02.2013
Koti Virossa. (rekisteröimätön)

Muutan asumaan Viroon vakituisesti Espanjasta.
Minulla on asunto Virossa.

Kuinka voin katsastaa Espanjan rekisterissä olevan
autoni Viron rekisteriin?

Kuinka paljon tulee rekisteröintistä kustannuksia, jos
on mahdollista katsastaa auto Viron rekisteriin?

Suuret kiitokset vastauksesta jo ennakkoon.

12:35 11.02.2013
121,43€ autosi rekisteröinti Viron rekisteriin + rekisterikilpi 57,52€. Jos autollasi on Espanjan määräaikaiskatsastus voimasse sitten se siirretään Viron rekisteriotteen automaattisesti.
01:24 12.02.2013
Koti Virossa. (rekisteröimätön)

Tarvitseeko kirjatua kunnan / kaupungin rekisteriin ja hommata
edelleen ID-kortti, vai riittäkö pelkkä oman asunnon osoite, kun auton
rekisteröi Viron rekistereihin.

Autoni liikennevakuutus hinta on 92 euroa / vuosi.
Mutta kaskolla, 190 omavastuulla 389 euroa.
Kannattaako ottaa kaskoa? Vai pelkkä liikennevakuutus?
Millainen käytäntö Virossa on tällaisissa asioissa?

Kiitokset edelleen ennakkoon.
16:55 12.02.2013
Hyvä herra.
Tämä on autojen katsastus asioiden foorumi ja kaikella kunnioituksella minulla ei ole aikaa etsiä vastauksia Teidän kysymyksille mitkä eivät puutuu mun ammatiin. Anteeksii vielä kerran ja kun on kysyttava autojen katsastusasioissa sitten olka hyvä.
19:28 19.03.2013
kalevpoeg
Tere Mait!

Olen asunut nyt virossa puoli vuotta. Tarkoituksena olisi ostaa käytetty auto. Pitääkö auto katsastaa joka vuosi? Ja kuinka tarkkoja virossa ollaan katsastuksessa, koska ostan Alfan... ja nehän ovat aika vikaisia...
19:20 20.03.2013
dhaou (rekisteröimätön)
auto export
Olen just ostnud auto eestist eraisikult ja olen välismaalane ja tahan viia auto tuneesiasse. Auto on veel müüija nimel. Mida on tarvis teha selleks et viia auto eestist sinna,kuhu pöörduda ja mis pabereid on tarvis.
09:46 27.03.2013
Antud teema ei kuulu minu kompetentsi.
23:34 15.04.2013
Janne N (rekisteröimätön)
Hei ! osaisitko neuvoa hyvää katsastus asemaa Tallinnasta jossa palveltaisiin suomeksi?Tarkoituksena ostaa auto Virosta ja katsastamalla välttyä jälki seuraumuksilta
01:47 16.04.2013
Tämän foorumin administraatori esimerkiksi puhu suomea ja on katsastusaseman johtaja kuka myös suoritta määräaikakatsastuksia. http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?fgid=198
08:57 04.08.2013
period
Tere Mait!

Onko mahdollista Suomen rekisterissä oleva bussi
rekisteröidä Viroon paketti-,tai matkailuautoksi?

Jos on, mitä toimenpiteitä tarvitaan?

Auto on Volkswagen Caravelle.
12:56 29.09.2013
jfc715
Jos ostan auton virosta, minkälaiset paperit minun tulee saada autosta auton myyjältä kaupantekohetkellä?
08:56 30.09.2013
Rekisteriote ja osto/myynti sopimus.
10:18 30.09.2013
hammastikku (rekisteröimätön)
tietääkö kukaan paljon on ALV virosta suomeen, auto on Audi S8 -01
14:59 16.12.2013
tietämätön (rekisteröimätön)
Monissa autoilmoituksissa hinta on merkitty kolmella eri tavalla: Hinta, tarjoushinta ja vientihinta. Olen siis etsimässä autoa joka ei tule suomessa rekisteriin. Eikö auton hinta silloin ole vientihinta? Minun ei siis tarvitse maksaa Alv. 20% ? Vai onko tämä alv jotenkin sidoksissa yrityksiin yms?

Kiitos vastauksista!
10:01 18.01.2014
AnttiK. (rekisteröimätön)
Olemme muuttaneet asumaan Viroon Suomesta ja tarkoituksena on hakea Saksasta auto ja rekisteröidä se Viroon. Mitä dokumentteja tarvitsee toimittaa auton mukana katsastukseen ja tarvitaanko katsastusta varten Viron tullista, jokin dokumentti auton maahantuonnista? Ja tarvitseeko auton omistajalla olla Viron id-kortti vai riittääkö esim Suomen passi rekisteröinnissä?
17:40 18.01.2014
Jos autolla on Saksassa saatu määräaikaiskatsastus sitten se tule myös Virossa auton registeriotteseen ja katsastus ei ole tarpeellinen. Kaikki asiat mitkä liitty auton maahantuontiin ja siihen liityviin dokumentteihin voisi kysyä 620 12 00 olisiko apua seuraavasta nettiosoiteesta
http://www.maanteeamet.ee/index.php?id=10577
03:52 15.02.2014
bw (rekisteröimätön)
Minulla firma virossa mutta työt suomessa,jos ostan auton suomesta virolaisen firman nimiin,voinko ottaa siihen autoon virosta vakuutuksen ja kelpaako se suomessa?
11:18 17.02.2014
Jos auto on rekisteröity Viron voidaan tehdä Viron autovakuutus, joka on voimassa koko Euroopan unionissa ja Suomessa.
19:24 19.02.2014
period
Suomesta suoraan Viron ARK:hon, onnistuuko ?
Tere Mait Millert,

Asun Virossa. Jos ostan Suomen rekisterissä olevan auton puhelimitse Suomesta. Omistaja lupasi ajaa auton minulle Tallinnaan.
(Suomen katsastus on voimassa)

Voimmeko tehdä omistussuhteen vaihdon minulle ja katsastaa Viron rekisteriinTallinnan ARK:lla, kaikki samalla kertaa?

Jos onnistuu, mitä papereita tarvitsemme ja ARK:n osoitteen, olisi helpompi toimia?

Suur aitäh!
13:48 20.02.2014
Katsastushommat ovat mun "heiniä" ja rekisteritoiminnat ei. Uskoisin, etta auton pitäisi suomen rekisterista poista (annetaan todistus siitä) ja müüjä tule rekisteriotten ja todistuksen kanssa Tallinnaan ja ARK-ssa täytetään lomake myynti/ostos toiminnasta ja vetoomus, että auto otataan viron rekisteriin. Aina voi kysyä suoran ARK-sta uskoisin, että olisi apua tästä http://www.maanteeamet.ee/index.php?id=10577
19:07 20.02.2014
period. (rekisteröimätön)
Tänan teid väga teie vastust.

Paljon kiitoksia vastauksesta.
21:53 30.04.2014
henryee
Terve Mait!

Olisin tuomassa viroon japanista tuotua Chevrolet Camaroa ja haluaisin rekisteröidä sen Viron yritykseni nimiin. Minulta löytyy tällä hetkellä suomen tullin paperit autosta. Mitä papereita minun pitää lisäksi hankkia jotta rekisteröinti virossa onnistuu ilman suurempia ongelmia?
23:19 30.04.2014
Jos autosi on kelvollinen EU sääntöihin sitten olisi ehkäpä paras ensiks rekisteröida Suomeen ja sitten Viron koska täälläpäin voi olla meikäläinen bürokraatio ongelma. Minulla ei ole kokemuksia rekisteritoimminnasta koska mun ala on katsastus. Kaikki asiat mitkä liitty auton maahantuontiin ja siihen liityviin dokumentteihin voisi kysyä 620 12 00 olisiko apua seuraavasta nettiosoiteesta
http://www.maanteeamet.ee/index.php?id=10577
10:41 24.07.2015
jiii (rekisteröimätön)
Hei,
onko Virossa mahdollista rekisteröidä saksasta tuotu auto, josta on ainoastaan rekisteriotteen kopio?
14:34 20.08.2015
aatomees
Tere. olisi tarkoitus ostaa virosta auto, katsellut muutamia ja taitaa olla tuontiautoja koska eivät ole viron rekisterissä. Rekistöröintiä mietin, hoitaako liike rekistöröinnin.. mitä rekistöröinti maksaa?
17:17 21.08.2015
harriolavi
Rekisteröinnistä.
Jos asut vakituisesti Virossa ja on ID-kortti. (onnistunee
ilman id-korttiakin)
Ostin yhden auton Möller-Autosta, rekisteröinnin hoiti liike.
Voi olettaa muidenkin, ainakin suurempien liikkeiden hoitavan.
Ei ole salatiedettä rekisteröidä itse. Ostin myös
2 autoa yksityishenkilöiltä. Rekisteröinyt (myyjät mukana ) ARK:ssa.
Täytä 1 kaavake, omalla vuorolla (ota lippu) virkailijan luo,
maksu kassalle rekisteröinnistä, takaisin virkailijan luo maksetun kuitin
kanssa, virkailija pyytää tarkistamaan tietojen oikeellisuuden jonka jälkeen
hyväksyminen ja allekirjoitus ja saat rekisteriotteen.
(suurin piirtein prosessi tässä, jos oikein muistan)
Samalta tiskiltä olisi saanut vakuutuksen, mutta vakuutuksen hoiti
vakuutuksiamme hoitava henkilö. Ilmoitin puhelimitse ostetun auton
rek.numeron. Vakuutus oli voimassa noin 5 minuutin kuluttua.
Virossa on ystävällisiä ihmisiä jotka neuvovat kyllä jos tulee kysyt-
tävää. Tallinnassa on paljon virolaisia jotka osaavat suomenkieltä. Kerron
omasta kokemuksesta.
Jos ostat autonSuomeen, en rekisteröisi sitä Virossa,
järjestäisin suoraan laivaan esim, trailerilla, alan kuljetusfirmalla.
Asiaa voi ehdottaa liikkeelle, että toimittavat satamaan. Luulen onnistuvan.
Oletan heidän tietävän kuinka toimitaan.
Suomen puolella sitten Tullimiesten, naisten puheille.

Muokattu 21.8.15 17:55

13:28 10.09.2015
jiii (rekisteröimätön)
Hei,
vastasitko jo tähän;
onko Virossa mahdollista rekisteröidä saksasta tuotu auto, josta on ainoastaan olemassa rekisteriotteen kopio ja omistushistoriasta viimeisimmät omistajanvaihdot?
Suomessa ei onnistu.
18:37 12.09.2015
harriolavi

En usko olevan mahdollista...

Kysy Viron ARK:sta suoraan. "Sõiduki taustakontroll "
(ajoneuvon taustojen tarkistus)

Yhteystiedot: http://www.mnt.ee/

08:33 14.02.2016
Valto Huolman (rekisteröimätön)
Hei, Minulla on auto espanjan rekisterissä, asuinmaani on myös eespanja.
Nyt minulla tulee autoni ensi katsastus, kysyisin voiko auton katsastaa suomessa , kun ollaan eu:ssa molemmat maat. Espanjassa uuden auton ensi katsastus on ensirekistöröinnista 4 vuotta.
21:55 14.02.2016
Luultavasti ei.... (rekisteröimätön)

Epäilen ettei katsastus onnistu Suomessa, siis vuosikatsastus. Muutoskatsastus onnistuu kyllä.
Kannattaa soittaa ja kysyä Trafilta.

Eestissä ei onnistu Suomen rekisterissä olevan auton katsastus.
21:49 10.07.2016
Heikki Seppälä (rekisteröimätön)
MB 250CDI- 2010 212
Hei minulta vietiin auto korjaamolta Viims tein rikos ilmoituksen autosta se löytyi minun tutun luota mutta kaikki paperit olivat kadonneet rekisteri ote ja minun osto todistus auto on Ranskan rekisterissä en saa sitä Viron rekisteriin kun ei ole papereita mitä pitäis tehdä?myydä hajoittamolle vai?

Keskustelupalstoille kirjoiattaminen vaati keksien (cookies) lupauksen

KESKUSTELUPALSTAN SÄÄNNÖT

Huomaa, että lisätessä sisällön foorumiin, sinun täytyy noudattaa rajoituksia, joita kuvataan käyttöehdoissa (kappale 7). Lisäksi ovat voimassa myös seuraavat säännöt:
  1. On kielletty:
    1. Myydä tai vaihtaa
    2. Mainostaa suoraan
    3. Poiketa aiheesta
    4. Herjata tai käyttää sivistymättömiä ilmaisuja
    5. Aloittaa ajoneuvoihin liittymättömiä aiheita
    6. Toistaa aiheita tai viestejä
    7. Sivuuttaa tavaamissääntöjä
    8. Kirjoittaa viestejä eri nimillä
    9. Käyttää toisen henkilön oikeaa nimeä
    10. Isojen kirjaimien turha käyttö
  2. On sallittu auttaa muita keskustelupalstan vieraita suosittelemalla hyvää yritystä tai kokeneetta henkilöä. Saa laajentaa aihetta.
  3. Viestit ja aiheet, jotka ovat vastoin sääntöjä, poistetaan ja sivuston ylläpitäjällä on oikeus estää säännöistä piittaamattomien pääsy palstalle.
  4. Kysymykset ja ehdotukset on lähetettävä foorumin valvojan sähköpostiosoitteeseen.
  5. Aiheen otsikon ei pitäisi olla epämääräinen: "ongelma", "auttaa".
  6. On vakavasti suositeltavaa merkitä merkki ja malli, mistä on puhe, aiheen otsikossa.
  7. On kiellettyä toistaa välimerkkejä aiheen otsikossa, esim. "kuinka iso on Calibran polttoaineen kulutus???????????"
  8. On kiellettyä mustata tavaramerkkiä aiheen otsikossa, esim. "huijareita in ASDF kaupassa". Omista konkreettisista kokemuksista jostakin yrityksestä tai tavaramerkistä voi kirjoittaa viestissä.
  9. auto24.ee:llä on oikeus muutta foorumin sääntöjä.
  10. Foorumilla on oikeus poistaa tai sulkea viestit ja aiheet, jotka ovat foorumissa turhia tai roskapostia.

VASTAA VIESTIIN

Nimi
Aihe 
Kuvat + lisää kuvia
Viesti
Pyydän vastaamaan   sähköpostitse:
Tarkistuskoodi
Syötä kuvassa näkyvä koodi. Rekisteröitynyt käyttäjä vältty siitä.